Ti se pare ca nu ai cum sa reduci zaharul in perioada sarbatorilor de iarna, cand mesele sunt pline de dulciuri? Daca stii cu ce sa il inlocuiesti, vei reusi sa mananci sanatos chiar si de Craciun!

Stim cu totii ca nu e bine sa mancam mult zahar, pentru ca acesta poate cauza inflamatii si rezistenta la insulina. Si ne straduim zi de zi sa consumam mai putin. Pericolul e insa mult mai mare cand vin Craciunul si Revelionul, pentru ca te rasfeti cu tot felul de bunatati dulci, fie ca sunt sucuri sau prajituri.

Dar Mindbodygreen.com a gasit niste solutii care te pot ajuta sa reduci zaharul in perioada Sarbatorilor. Cum? Inlocuindu-l cu ceva mai sanatos.

Cum sa reduci zaharul in perioada Sarbatorilor

1. Inlocuieste bauturile cremoase cu smoothie-uri

Americanii beau in preajma Craciunului mult lichior de oua. Si l-am imprumutat si noi. Dar poti sa iti faci ceva asemanator: un smoothie cu chefir, vanilie, unt de migdale, nucsoara si scortisoara. Chefirul e plin de proteine si probiotice, iar condimentele au gustul unei bauturi de sezon. Nu ai nevoie de indulcitori si, astfel, reusesti sa reduci zaharul in perioada sarbatorilor de iarna!

2. Deserturi facute in casa

In loc sa cumperi tort de la cofetarie, fa-ti un crumble cu fructe, in care sa pui faina de migdale, fulgi de ovaz, ulei de cocos, sirop de artar sau miere, in loc de zahar rafinat. Fructele pot fi mere, pere, fructe de padure sau toate, amestecate. Fructele dau dulceata naturala si nu vei avea nevoie de mult sirop de artar sau miere!

3. Scapa de maioneza si smantana!

De sarbatori, sosurile si dip-urile sunt pe fiecare masa. In loc de sos de smantana sau maioneza, fa-ti un sos de iaurt, care nu are zahar spre deodebire de sosurile din comert care au intotdeauna zahar! Amesteca iaurtul cu putin usturoi, ulei de masline si sare si nici nu o sa sesizezi diferenta!

4. Latte facut acasa

Daca ti-e pofta de un Caffee Latte sau un Latte cu dovleac, nu da fuga la cafenelele scumpe, care pun o gramada de zahar in bauturi! Fa-ti tu latte-ul cu dovleac acasa, adaugand sirop de artar si lapte de migdale. Nici nu-ti dai seama cat de usor poti sa reduci zaharul in perioada Sarbatorilor!

5. Ai grija cum servesti deserturile homemade!

In loc sa servesti tortul cu inghetata sau frisca, ambele pline de zahar, mai bine cauti un iaurt gras, pe care il imbogatesti cu sirop de artar si seminte de vanilie! E o idee mai sanatoasa!

FOTO: Guliver

Citeste si: Dependenta de zahar? E momentul pentru o cura detox!