Toppinguri pentru clatite americane sunt o multime in magazine, insa, in loc sa cumperi tot felul de siropuri, mai bine alegi ingrediente mai naturale cu care sa jonglezi in bucatarie.

Clatitele – simple sau americane – sunt un deliciu pentru multa lume. Sunt perfecte pentru micul dejun din weekend, cand ai mult timp liber pe care il petreci cu cei dragi. Cele mai des intalnite toppinguri pentru clatitele americane sunt siropuri cu diverse arome. Dar exista o multime de alternative mult mai delicioase. Iata cateva idei de la Thelist.com.

5 idei de toppinguri pentru clatite americane

1. Unt de arahide

Proteinele si grasimile monosaturate din untul de arahide face carbohidratii din clatite sa se consume mai incet, de aceea vei avea parte de mai multa energie dupa masa. Alege un unt de arahide bio, care are doar arahide si, eventual, sare.

2. Nuci

Unul dintre cele mai bune toppinguri pentru clatite americane sunt nucile simple. Dar un gust mai bogat desertului tau si adauga fibre si proteine, pe langa grasimile sanatoase. Doua linguri de nuci adauga 100 de calorii micului tau dejun. Nu te limita doar la nuci. Poti sa pui si migdale si fistic! De asemenea, poti sa presari niste seminte de chia, seminte de canepa sau seminte de in macinate.

3. Iaurt grecesc

Daca te intereseaza niste toppinguri pentru clatite americane care sa nu fie atat de calorice, opteaza pentru iaurt grecesc! Un sfert de cana de iaurt grecesc are intre 30 si 50 de calorii. Nu alege variantele fara grasime, pentru ca iaurtul mai gras ajuta la absorbtia nutrientilor din alimente. Daca vrei sa aiba un gust diferit, amesteca-l cu scortisoara, miere sau gem. De asemenea, il poti pasa cu fructe.

4. Branza de vaci sau ricotta

Branza de vaci, nesarata, poate fi amestecata cu tot felul de arome. De ce sa o adaugi pe lista de toppinguri pentru clatite americane? Pentru ca e bine sa ai un mic dejun cu proteine!

­Ricotta e si simpla si sofisticata in acelasi timp. Are acelasi continut de proteine ca branza de vaci – intre sase si opt grame intr-un sfert de cana – dar are o consistenta catifelata si o aroma mai delicata. Si pe acestea le poti combina cu miere sau condimentele preferate.

5. Fructe – proaspete sau gatite

Dincolo de faptul ca arata frumos puse direct pe clatite, fructele proaspete adauga fibre si vitamine gustarii tale. Fructele de padure sunt pline de nutrienti, de exemplu! Incearca orice fructe de sezon! Tine totusi cont ca fructele au carbohidrati, asa ca pot sa aduca mult zahar in farfuria ta! Fii atenta la marimea portiei!

Cand gatesti fructele, zaharul din ele se caramelizeaza si se face ca un sirop. Poti sa incerci banana sote, mere coapte, prune si capsune coapte. De asemenea, dulceata de fructe e o optiune clasica de succes!

6. Tahini

Ti se pare ciudat sa pui tahini pe clatitele americane? Nu si daca il combini cu nuci, seminte si fructe! De asemenea, il poti folosi ca baza pentru sos de caramel.

7. Ulei de cocos

In loc de unt, pune pe clatitele americane ulei de cocos! Are o aroma foarte bogata si se topeste imediat. E o optiune minunata daca urmezi o dieta fara lactate.

8. Oua

Cine spune ca trebuie sa mananci clatitele americane doar in combinatii dulci? Incearca oua ochiuri sau posate, servite direct peste clatite! Dupa un astfel de mic dejun o sa ai energie pentru cateva ore bune! Daca ai de gand sa mananci clatite in varianta sarata, nu te feri sa faci si unele care sa aiba in compozitie dovlecel ras, “orez” de conopida sau cartof. Toppingurile variaza si pentru clatitele sarate: legume gatite, sos de rosii si branza razuita.

Cand vine vorba despre clatite, americane sau asa cum ai invatat de la mama ta sa faci, ai o multime de optiuni pentru toppinguri! Atat de multe incat poti incerca ceva nou de fiecare data, fara sa te plictisesti!

FOTO: Guliver

Citeste si: Clatite vegetariene: o alternativa la fel de gustoasa.