Stiai ca cel mai bun mod ca sa slabesti este sa ai un somn odihnitor? Este suficient sa tii cont de aceste obiceiuri inainte de somn si in mod sigur vei fi multumita de rezultate, scrie womenshealthmag.com. 

Un studiu recent a scos la iveala faptul ca opt ore de somn pe timp de noapte te ajuta sa arzi foarte multe grasimi si te scapa de kilogramele nedorite. Totodata, este bine sa tii cont si de cateva obiceiuri inainte de somn pe care trebui sa le adopti, pentru ca si acestea te ajuta sa slabesti.

Obiceiuri inainte de somn pe care care te scapa de kilogramele in plus

1. Consumul de produse lactate este recomandat inainte de somn

Daca vrei sa scapi de kilogramele nedorite, este recomandat sa consumi un pahar de lapte, o portie de iaurt grecesc sau un smoothie sanatos inainte de somn. In plus, produsele lactate te ajuta sa cresti in masa musculara, iar acest lucru se datoreaza continutului de cazeina, o proteina prezenta in lactate si care reprezinta 80% din proteinele regasite in lapte. Aceasta proteina alimenteaza muschii cu aminoacizi in timpul somnului.

2. Este important ca temperatura corpului sa fie scazuta pe timpul noptii

Chiar daca vei fi nevoita sa te invelesti pe timpul noptii, afla ca organismul reuseste sa arda mai multe calorii in momentul in care temperatura lui scade cu cateva grade. Daca dormi intr-o incapere in care temperatura este foarte ridicata, corpul tau va stoca caloriile si le va transforma in tesut adipos, ceea ce inseamna ca vei lua in greutate.

3. Cateva minute de relaxare inainte sa adormi te ajuta sa slabesti

Foarte multe persoane prefera sa se puna in pat in momentul in care nu mai au deloc energie, insa, potrivit specialistilor, este bine sa amani somnul cu cel putin 30 de minute, timp in care sa te relaxezi. De exemplu, poti sa citesti o carte inainte sa pui geana pe geana. Este o activitate relaxanta si in acest fel vei reusi sa arzi mai multe calorii in momentul in care adormi.

4. Este indicat sa dormi pe intuneric

Lumina din camera poate afecta productia de melatonina, ceea ce inseamna ca nu vei avea un somn de calitate. Potrivit unui studiu efectuat de un grup de cercetatori de la Universitatea din Oxford, femeile care dorm in incaperi foarte putin luminate prezinta un risc mai mic cu 21% de obezitate decat cele care dorm in incaperi luminate.

5. Yoga are un efect benefic

Pe lista cu obiceiuri inainte de somn pe care trebuie sa le adopti se afla si yoga. Cateva exercitii simple te vor ajuta sa te relaxezi si sa fii intr-o forma perfecta pentru somn. In plus, poti sa faci si cateva exercitii de respiratie, deoarece ajuta la imbunatatirea digestiei si iti relaxeaza muschii.

6. Evita sa consumi alcool inainte de culcare

Alcoolul iti da o stare de somnolenta si te ajuta sa dormi mai mult, dar nu este un obicei sanatos inainte de somn. Daca obisnuiesti sa consumi alcool cu putin timp inainte sa dormi, afla ca acesta iti afecteaza calitatea somnului. Zaharul din alcool iti incetineste metabolismul si astfel nu vei reusi sa te odihnesti suficient. Totodata, te vei confrunta cu episoade fragmentate de somn.

Daca ti-a placut articolul cu obiceiuri inainte de somn pe care trebuie sa le adopti, iata si un articol cu ceaiuri pentru un somn linistit la adulti.

Foto: Guliver