Sigur ai auzit si tu regula care spune ca ultima masa trebuie luata pana in ora sase seara, ca sa aiba timp organismul sa digere alimentele. Asa explica si nutritionistii, ca e bine pentru digestie sa nu te culci cu stomacul plin. Dar nici sa adormi infometata, pentru ca incerci sa nu mananci dupa ora 18.

Si atunci? Cum e mai bine? Sa nu mananci dupa ora 18 sau sa iei o mica gustare inainte sa te culci, ca sa-ti potolesti foamea. Uite, o mana de seminte de floarea-soarelui sau un cornet cu popcorn nu pot face rau siluetei, nu? Au cautat raspunsuri pentru aceasta problema si expertii in domeniu. Concluzia lor a fost ca nu este chiar atat de simplu pe cat pare.

“Ca sa ai un somn odihnitor, evita sa mergi la culcare cu gandul la mancare sau sa suferi din cauza senzatiei de preaplin”, spune Lisa Moskovitz, de la The NY Nutrition Group.

Pe de-o parte, este dificil sa te fortezi sa adormi cand simti un gol in stomac si iti vin in minte tot felul de bunatati de mancat. Pe de alta parte, daca mananci seara mai mult decat ai nevoie, corpul tau va avea de suferit de pe urma kilogramelor in plus.

“Obiceiul de a manca seara tarziu, cu putin timp inainte de a adormi, poate avea drept consecinta aparitia unor probleme digestive, cum ar fi tranzitul intestinal ingreunat, balonarea, si instalarea tulburarilor de somn sau a oboselii continue”, explica omul de stiinta Lisa Moskovitz.

In timp, odihna insuficienta poate duce la cresterea in greutate, mai ales daca seara preferi sa mananci alimente care contin calorii goale sau care sunt considerate bombe calorice.

Sa nu mananci dupa ora 18? Avem cel mai bun raspuns!

O solutie ar fi sa notezi apetitul de la unu la zece, unde unu reprezinta senzatia de satietate, iar zece este asociat cu un grad crescut de foame. Daca esti undeva la sase, cel mai bine ar fi sa iei o gustarica inainte de culcare, care sa nu depaseasca 200 de calorii. Daca senzatia de foame se situeaza undeva pana in cinci, bea un pahar cu apa sau un ceai fierbinte.

De cele mai multe ori, senzatia de foame survenita la scurt timp dupa cina este cauzata de plictiseala sau de stres, deci nu ar trebui luata in seama atat de tare.

Insa daca ti-e cu adevarat foame, alege gustarile din cereale integrale sau opteaza pentru o portie mica sau medie de porcorn. “Cerealele integrale stimuleaza eliberarea de serotonina din creier, lucru ce duce la calmarea spiritelor si la pregatirea corpului pentru somn”, explica Moskovitz.

Indiferent pe ce treapta a scarii de la unu la zece te afli, fereste-te de alimentele bogate in proteine si grasimi, cum este untul de arahide. Daca optezi pentru popcorn, evita sa folosesti unt la pregatirea lor, pentru ca in felul acesta vei ingreuna digestia pe timpul noptii si somnul iti va fi interupt sau agitat.

Uite ce sa mananci seara ca sa nu te ingrasi!

Foto: Guliver