sfaturi pentru alergarea de rezistenta

Forma potrivita de alergare este la fel de important pentru alergatorii pe distante lungi, cat este si pentru cei care fac curse de 100 de metri. In timp ce o forma slaba ii poate costa pe sprinteri fractiuni de secunde necesare pentru a castiga, pe alergatorii de cursa lunga ii va obosi si va cauza un consum inutil de energie.

O pozitie necorespunzatoare si executarea gresita a pasilor poate duce chiar la leziuni grave pe termen lung pentru alergatorii pe distante lungi. Intr-un articol de pe fitday.com am gasit mai multe sfaturi pentru alergarea de rezistenta care te vor ajuta sa-ti perfectionezi stilul.

Sfaturi pentru alergarea de rezistenta: ce ar trebui sa stii

Reducerea impactului

Una dintre diferentele importante intre alergarea pe distante mici si cea de rezistenta este modul in care te misti. Sprinterii fac pasi rapizi si scurti, iar gambele lor absorb o mare parte a impactului. Ei isi pot permite sa faca acest lucru, pentru ca distantele lor sunt scurte, iar impactul intens nu va cauza un prejudiciu. In schimb alergatorii pe distante lungi au o provocare complet diferita. Distanta pe care acestia o au de parcurs nu le permite sa atinga solul cu o astfel de viteza si forta. Mai degrabă decat sa lase gambele sa preia o mare parte a impactului, alergatorii pe distante lungi ar trebui sa-si “deschida” mai mult picioarele. In cazul lor alergarea ar trebui sa se simta mai mult ca o alunecare decat ca o explozie brusca.

Intareste si fa stretching

In zilele cand nu alergi, fa exercitii care ajuta la dezvoltarea musculaturii picioarelor tale: genuflexiunile si fandarile vor forma gambele si te vor ajura sa fii mai flexibila. Ideal ar fi sa faci astfel de exercitii intr-un ritm rapid, de aerobic, pe muzica, pentru a-ti spori de asemenea si agilitatea.

Exerseaza pozitia corecta de alergare

Intarirea spatelui, umerilor si muschilor pieptului te va ajuta sa-ti mentii o pozitie corecta atunci cand alergi. Partea superioara a corpului se poate cocosa atunci cand restul corpului este obosit, daca-ti antrenezi constant musculatura atunci vei dobandi un spate mai puternic care nu se va lasa cu una cu doua. Pe langa exercitiile pe care le faci in mod constant, fa si flotari pentru ca acestea consolideaza partea superioara a corpului. Incearca sa adopti o postura pe tot parcursul zilei, mentinandu-ti spatele drept si atunci cand muncesti la birou.

Regula de doua ore

Asteapta minim douaore dupa ce mananci inainte de a merge sa alergi. Pentru majoritatea oamenilor, doua ore sunt suficiente pentru ca hrana sa fie digerata, mai ales daca a fost o masa bogata in carbohidrati. Daca nu astepti suficient de mult timp, produsele alimentare nu vor fi digerate in mod corespunzator, crescand riscul de crampe abdominale, balonare si chiar varsaturi.

Exceptia: Poti alerga 90 de minute dupa o masa usoara, in timp ce dupa o masa grea, bogata in proteine si grasimi, s-ar putea sa ai nevoie de pana la trei ore pentru o digestie corecta.

Tot despre alergare este si articolul “Greutatea ideala se mentine prin jogging”. Iar eu cred ca merita atentia ta!

Foto: iStockphoto

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!