Se stie deja faptul ca stresul ne afecteaza sanatatea mintala si fizica, insa oricat am repeta acest lucru si am incerca sa gasim solutii, parca tot isi face loc in viata de zi cu zi. Un studiu efectuat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Yale arata ca stresul iti micsoreaza creierul, lucru care poate duce la mai multe probleme de sanatate.

Astfel, daca lucrezi intr-un mediu stresant sau te invarti intr-un cerc de prieteni care nu te ajuta sa te relaxezi, te vei afla in imposibilitatea de a gasi noi solutii la problemele cu care te confrunti si iti va fi destul de greu sa iti gasesti linistea, scrie huffingtonpost.com.

Stresul iti micsoreaza creierul? Afla cum sa te relaxezi!

Exista diverse metode care te ajuta sa reduci nivelul de stres din viata ta, sa te adaptezi si sa faci fata mult mai usor unor situatii dificile. Sa inveti sa reduci nivelul de stres din viata ta trebuie sa devina o prioritate!

Cu cat incepi sa faci acest lucru mai devreme, cu atat iti va fi mai usor sa reduci efectele negative ale stresului.

“Cea mai buna arma a noastra impotriva stresului este abilitatea de a alege un gand in schimbul altui gand.” – William James

Din fericire, creierul uman are abilitatea de a-si reface celulele si de a reveni la forma initiala prin adoptarea unor noi obiceiuri.

Metode care te ajuta sa reduci stresul din viata ta

1. Invata sa spui “NU”

Acest cuvant poate fi o adevarata provocare pentru unele persoane. “Nu” este un cuvant puternic si nu trebuie sa iti fie teama sa il folosesti. Incearca sa eviti fraze de genul: “nu cred ca pot” sau “nu sunt sigura” si refuza direct, simplu, concis, fara sa lasi loc de interpretare sau negociere. Sa refuzi o noua responsabilitate te ajuta sa te concentrezi asupra activitatilor curente si sa dai randament mai bun.