Gaseste cei mai potriviti inlocuitori

Chiar daca la prima vedere ai fi tentata sa afirmi ca vara nu este un anotimp periculos pentru silueta si ca mai degraba in timpul zilelor caniculare slabesti decat te ingrasi, realitatea nu sta tocmai asa.

Anumite detalii sau comportamente pe care tu le ignori involuntar, dar care au fost remarcate de oamenii de stiinta pun silueta in pericol si conduc la o crestere nedorita in greutate. Ele tin atat de regimul alimentar cat si de miscare, doua “date” care isi schimba valoarea in timpul sezonului cald.

Cum sa controlezi relatia inconfortabila dintre tentatiile de vara si silueta

Daca vrei sa te feresti de aceasta schimbare, atunci primul pas este determinarea factorilor care o produc si inlocuirea lor cu niste substituenti la fel de atragatori, insa mai putin nocivi. Nu te obligam sa tai de pe lista un sir de placeri vinovate, ci doar sa le gasesti o alternativa care nu-si pune amprenta asupra formelor tale si asupra sanatatii, totodata.

1. Activitati sportive in aer liber

Poate mananci ceva mai putin in perioada verii, insa iti reduci si activitatile care presupun miscare. Caldura si umiditatea sunt brutale, iar motivatia ta pentru sport scade dramatic. Iar cand pleci in vacanta, ultima ta grija este sa verifici daca hotelul la care urmeaza sa stai beneficiaza de sala de fitness. Daca nu vrei ca toata aceasta dulce leneveala sa se traduca intr-o crestere in greutate, te poti relaxa cu jogging in aer liber, pe malul marii sau in parcuri si cu sporturi de apa. Pentru ca temperaturile sa fie mai prietenoase, incearca sa-ti programezi acest ritual fie dimineata, fie pe-nserat.

2. Lumina bat-o vina

Sunt sigura ca te bucuri, ca noi toti de altfel, cand observi ca la ora 8 nu s-a lasat inca intunericul. Ai mai mult timp de care sa profiti, insa ideal ar fi sa fii mereu cu un ochi pe ceas. Aceasta schimbare atrage cu sine un comportament alimentar care dauneaza siluetei. Ora cinei intarzie, ora de culcare se muta mai tarziu, iar corpul tau iti va semnaliza rapid abaterea. In loc sa “ataci” chipsurile sau prajiturelele cu ciocolata pentru a-ti potoli poftele de noaptea, pastreza in frigider un bol cu fructe taiate si iaurt grecesc degresat.

3. Efectul neasteptat al aerului conditionat

Cand temperatura de afara ia cu asalt si locuinta ta, atunci singura salvare vine de la aerul conditionat. Acesta contribuie la racorire insa iti si creste apetitul. Descoperirea aceasta a fost facuta de cercetatorii de la Pennington Biomedical Research Center at Louisiana State University care au determinat ca aerul conditionat joaca un rol important in raspandirea obezitatii. Oamenii de stiinta au aratat ca persoanele supuse la caldura si umiditate au un apetit mai scazut si mananca mai putin, iar metabolismul lor lupta pentru a mentine temperatura scazuta a organismului. In momentul in care temperatura ambientului scade, metabolismul se opreste, iar pofta de mancare incepe sa creasca. Solutia in acest caz? Folosirea aerului conditionat doar in situatii critice…

4. Inghetata si alte variante de deserturi reci

Ce remediu poate fi mai potrivit pentru un trup scos la o temperatura de peste 30 de grade decat o portie XXL de inghetata? Acest rasfat are insa pretul lui. Inghetata premium, pe bat sau la cornet, cu bucati de ciocolata, alune si sirop de diverse arome are uneori si 500 de calorii. Mult mai prietenos cu silueta este iaurtul inghetat cu fructe care are in jur de 200 de calorii. Daca vrei totusi inghetata, mai indicat ar fi sa o alegi pe cea cat mai simpla si eventual din vanilie. La fel de light si foarte racoritoare este si inghetata tip sorbet (noi ti-l propunem pe cel de lamaie, numai bun pe canicula) care are intre 100 si 150 de calorii. Dupa cum observi, nu e atat de complicat sa gasesti si alte tentatii de vara care nu afecteaza in mod dramatic silueta.

Text: Diana Marasoiu, Foto: Guliver