Cand vrei sa slabesti nu trebuie sa te temi sa iei vitamine! Exista vitamine care nu dau pofta de mancare, ba chiar iti suprima apetitul!

Vitaminele nu iti umplu stomacul propriu-zis, dar sunt bune pentru organism. Stii ca ai unele carente si vrei sa iei vitamine, dar te gandesti ca e posibil sa te ingrasi? Exista si vitamine care nu dau pofta de mancare. Ba dimpotriva, unele dintre ele joaca un rol important in reglarea apetitului, scrie Livestrong.com. Poti sa iei vitamine chiar si cand tii o dieta slaba in calorii!

Tipuri de vitamine care nu dau pofta de mancare

1. Acizii grasi Omega-3

Printre cele mai utile vitamine care nu dau pofta de mancare, care tin apetitul sub control si te pot ajuta sa slabesti se afla si acizii grasi Omega-3. Nutrientii din acesti acizi grasi compenseaza dieta slaba in calorii si iti dau energie. Daca vei consuma Omega-3 e foarte posibil sa nu mai ai o mare pofta de mancare. In schimb, au efecte benefice din punct de vedere neurologic si cardiovascular, reduc inflamatiile si iti fac pielea si parul mai frumoase.

2. Tiamina, niacina si vitamina B6

Vitaminele B ajuta la transformarea alimentelor in energie. Dar unele dintre ele, cum ar fi tiamina (vitamina B1), niacina (vitamina B3) si vitamina B6 regleaza apetitul. Primele doua iti normalizeaza pofta de mancare, iar B6 e implicate in producerea de serotonina, care tine sub control foamea. Consuma aceste vitamine impreuna cu cereale si leguminoase.

3. Vitamina C

Si vitamina C ajuta la producerea de serotonina. Consuma multe portocale, grapefruit, kiwi, broccoli, spanac, rosii si pere! Nu e greu sa consumi vitamina C, se afla in foarte multe alimente!

4. Vitamina D

Desi nu exista studii suficiente pe aceasta tema, se pare ca, daca nu ai destula vitamina D in organism, te simti flamanda mai des. Nivelul scazut de vitamina D este asociat cu un nivel ridicat de leptina. Leptina e un hormon care suprima apetitul. Dar, totodata, persoanele obeze sunt rezistente la leptina si, de aceea, au un nivel ridicat al acestui hormon in sange, potrivit unui studiu publicat in “Obesity Review”. Pentru a avea destula vitamina D, care iti poate regla leptina din organism, mananca lapte si iaurt, galbenus de ou, peste gras si ciuperci. De asemenea, e important sa stai mai mult la soare, dar nu la orele de varf, cand te poti arde!

Acum ca poti lua linistita aceste vitamine, afla si cateva Trucuri care scad pofta de mancare si de “ceva dulce”.

FOTO: Guliver

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!