Ce poti sa pregatesti simplu si gustos dimineata

Micul dejun raw alcatuit doar din smoothie-uri, salate de fructe sau mixuri de seminte si nuci poate deveni rapid neatragator. Insa pentru ca dieta raw iti permite o mare flexibilitate si poti sa improvizezi mult si bine in bucatarie, da frau liber imaginatiei si creeaza-ti micul dejun perfect.

Marele avantaj al dietei raw este ca poti sa pregatesti cele mai neasteptate preparate din cele mai neasteptate alimente la micul dejun. Spre exemplu, poti sa faci clatite sau chiar si paine raw, desi ingredientele nu sunt deloc cele clasice folosite la astfel de preparate. Dar chiar si cu fructe uscate, congelate sau proaspete, cu legume, nuci si seminte, lapte de soia sau de migdale, avocado sau cocos poti face adevarate minuni in bucatarie la micul dejun.

Micul dejun raw poate fi facut pe gustul fiecaruia, mai satios sau mai usor!

Iar vestile bune continua: in functie de nevoile pe care le ai, iti poti crea un mic dejun mai satios sau unul mai light. Aceia care ard mai repede grasimile si au nevoie de “combustibil”, pot opta pentru o portie sanatoasa de carbohidrati care sa includa cereale integrale ca quinoa, mei, hrisca. Terciul de ovaz este o baza grozava pentru goji, seminte de chia, polen de albine si o varietate de nuci.

Daca insa esti la polul opus, si arzi grasimile mai lent si iti doresti ca micul dejun sa fie mai light, evita carbohidratii si alege legume proaspete, lapte de cocos sau de migdale, care iti ofera suficiente proteine astfel incat sa fii satula mai mult timp.

Ideea este ca orice ai alege, micul dejun raw este unul bogat si atragator, chiar si pentru o persoana care nu mananca raw. Iata niste idei pe care le poti urma daca vrei sa fii inventiva in bucatarie la prima ora!

4 idei pentru micul dejun raw care iti vor da energie si iti vor inveseli ziua

Paine pentru diverse unturi raw, de migdale, de nuci caju

Painea este o parte importanta la micul dejun traditional. Consumatorii de hrana vie nu pot manca insa paine pentru ca nu consuma alimente preparate termic, insa isi pot pregati o altfel de paine din curmale, stafide si scortisoara. Se pot adauga si lastari de grau verde. Ingredientele se combina intr-un blender, se formeaza apoi felii de paine si se deshidrateaza in deshidrator. Pe aceasta felie de paine, poti intinde unt de migdale raw si o poti savura alaturi de un suc de portocale racoritor.

Musli

In functie de preferinte, combina ovaz, secara, orz, grau, stafide, nuci (caju, migdale, nuci de Macadamia, fistic etc), curmale, smochine si lasa-le la inmuiat peste noapte. La micul dejun, adauga fructe proaspete ca merele, bananele, capsuni, afine, mango si lapte de migdale sau de soia si serveste cel mai delicios musli. Mai poti prepara musli-ul si altfel: poti sa macini nucile si semintele, peste care sa adaugi apoi fructe proaspete sau fructe uscate si laptele.

Shake de ciocolata

Ai nevoie de o ceasca de nuci, la alegere, patru cesti de apa, doua banane, un sfert de ceasca de nectar de agave si un sfert de ceasca de pudra de cacao raw. Amesteca nucile cu apa intr-un blender ca sa obtii laptele raw. Strecoara-l apoi cu un tifon. Mai departe, amesteca bananele, nectarul de agave si pudra de cacao in blender, adauga si laptele si pune shake-ul de ciocolata la frigider jumatate de ora.

Budinca cu banane si seminte de chia

Aceasta reteta presupune sa ai la indemana o banana, doua linguri de seminte de chia, o jumatate de ceasca de apa, o lingurita de miere raw, o lingurita de vanilie si lapte de migdale. Intr-un blender, combina apa, semintele de chia, jumatate de banana, vanilia si mierea. Toarna budinca intr-un bol si da-o la frigider pentru cel putin 30 de minute ca sa se intareasca (semintele de chia se vor umfla). Inainte de a o consuma, adauga restul bananei, taiata feliute, deasupra budinicii.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver