Obor21.ro: 40% dintre romani vor carne de miel sau de ied de Paste Cand fac cumparaturile, de unde si ce buget aloca pentru masa de Paste

1
De Gavrila Alina
7 apr. 2022

83% dintre romani isi vor petrece sarbatorile de Paste acasasau in familie, iar 40% isi doresc pentru masa traditionalacarne de miel sau de ied, arata datele unui sondaj nationalcomandat de Obor21.ro, prima cooperativa taraneasca digitaladin Romania.

Cei mai multi – 38% –  isi propun un buget de pana in 200 de lei pentru carnea de Paste, iar aproape o treimevor alege exclusiv magazinele specializate, producatorii si targurile de produse traditionale pentru a face aceste cumparaturi. Obor21.ro estimeaza o triplare in vanzarile de carne de miel si ied in urmatoarele doua saptamani.

Romanii continua trendul ascendent al petrecerii sarbatorilor de Paste in familie, numarul celor care declara ca vor ramane acasafiind in crestere fata de anul precedent. De asemenea, potrivit sondajului* comandat de Obor21.ro, peste jumatate dintre romani (56%) isi vor face cumparaturile cu o saptamana inaintede Paste, 18.8% au inceput deja, in timp ce 17% lasa aceste achizitii pentru ultimele zile. 30,8% prefera de Paste carnea de miel, 9,3% carnea de ied, in timp ce 51% nu au preferinta pentru un anumit tip de carne, insa o vor include in meniu.  

Am avut inca de la lansare carnea de miel, respectiv de ied in oferta noastra permanenta, iar la nivel de an am inregistrat in 2021 cresteri in vanzari de 16%, respectiv 60%, iar trendul continua sa fie ascendent. Astfel, dupa doi ani, putem spune caromanii redescopera mielul si iedul si in afara sarbatorilorpascale. Evident, varful de comenzi se atinge acum, candproportia vanzarilor se schimba, iar peste 80% dintre clientiilunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clientiachizitioneaza in continuare si carne de vita in cadrul aceleiasicomenzi, a precizat Florian Mateita, fondator Obor21.ro.

De altfel, 75% dintre cei care au raspuns sondajului comandat de Obor21.ro au precizat ca sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusa in meniul saptamanal de cateva ori. Carnea de vitaeste aleasa de 47% dintre respondenti, aflandu-se pe locul 3 in topul preferintelor, dupa pui si porc, dar inainte de carnea de curcan.

Preferinta pentru produse naturale

63% dintre romani prefera carnea proaspata, nu congelata, ce poate fi consumata imediat, iar 35% prefera sa cumpere cantitatireduse. Indiferent de aceste preferinte, se evidentiaza o majoritate clara (80%) care preferă să achizitioneze alimente cat mai naturale, neprocesate.

Acestea sunt cateva dintre criteriile care ii determina pe multidintre respondenti sa prefere magazinele specializate (39%) pentru achizitia de produse naturale, iar de Paste procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale raman, de Paste, producatorii locali si gospodariile din vecinatatilelocalitatii de achizitie, pietele si targurile de produse naturale, aproape o treime alegand sasi faca exclusiv cumparaturile din aceste locuri.

46% dintre romani aloca 200-500 de lei pentru masa de Paste

In ceea ce priveste bugetul, 38% au declarat in cadrul sondajului ca anul acesta vor aloca pana in 200 de lei pentru cumparaturi de carne dedicate Pastelui, 27% au de gand sa se incadreze intr-un buget de 200-300 de lei, iar 19% considera ca vor ajunge la 300-500 lei.

Bugetul este mai temperat fata de anii trecuti, influentatprobabil si de contextul socio-politic si economic, marcat de cresteri pe aproape toate segmentele. Insa, de la an la an, cumparatorii isi rafineaza si pregatesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitari de rezervare pentru produsele de Paste au venit la final de februarie. Estimam astfel o comandamedie de 310-350 de lei, in crestere cu 20-25% fata de anul precedent. Dincolo de solicitarile clientilor existenti, este o perioada cand creste considerabil si numarul celor noi, care isidoresc carne proaspata, de la tara, in cantitati cat mai apropiate de consumul real al familiei, a mai precizat Florian Mateita.

Atunci cand achizitioneaza carne proaspata provenienta este cel mai important criteriu pentru 64% dintre respondenti. In plus, 45% sunt dispusi sa plateasca cu pana la 10% mai mult decatpretul de supermarket pentru carne proaspata de la tara, 19% cu pana la 30% mai mult, iar pentru 15% nu conteaza pretul. 17% nu sunt dispusi sa plateasca mai mult.

*Sondajul Omnibus a fost realizat online la comanda Obor21.ro pe un esantion national de 856 respondenti, 46,9% barbati, 53,1% femei, in perioada 23-29 martie 2022.

Despre Obor21

Platforma Obor21.ro a fost lansata in luna februarie 2020 de catre Iunia si Florian Mateita, cu o investitie initiala de peste 80.000 euro.

Obor21.ro este puntea digitala dintre sat si oras, care oferaacces la carne autentica de la tara, in conditii sanitar-veterinare de secol XXI, iar taranii crescatori de animale au piata de desfacere si venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezinta o preocupare, astfel ca rezervarea carnii inainte de sacrificare este atat garantia pentru prospetime, cat si solutia pentru consumul responsabil, sustenabil, fara pierderi si farasacrificari nejustificate, a explicat Florian Mateita, cofondatorObor21.

Carnea rezervata prin intermediul Obor21.ro provine in cea mai mare parte din gospodariile taranesti din judetele Botosani si Suceava. Aceasta este livrata consumatorului final exclusiv prin curier, in conditii de temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare, insotita de certificat de calitate. Rezervarea carnii reprezinta pentru clienti garantia prospetimii.

Fiecare eticheta contine informatii detaliate despre provenientaproduselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum si data sacrificarii, data ambalarii in vid si data expirariiprodusului. Procesarea carnii, inclusiv ambalarea ei, are loc in abator autorizat EU (mentionat pe eticheta), iar intreg fluxul, pana la usa clientului, este fiscalizat si conceput sa respecte normele sanitar-veterinare.

In prezent, Obor21.ro acopera, pe langa zona Capitalei si Ilfov, alte sase orase: Ploiesti, Constanta, Galati, Braila, Buzau si Focsani.