Obor21.ro: crestere de 55% a cifrei de afaceri fata de 2020 Preferintele romanilor: antricot, t-bone, cotlete de berbecut, muschi de capra si oase cu maduva

1
De Gavrila Alina
22 iul. 2021

Obor21.ro, prima cooperativa taraneasca digitala, a incheiat semestru I al acestui an cu o cifra de afaceri de 60.000 euro, o crestere de 55% fata de perioada similara a anului trecut, cand de altfel a fost si lansata.

Numarul de comenzi a crescut cu peste 30% fata de 2020, iar numarul de produse comandate cu 55%. Pentru a doua jumatate a acestui an, cooperativa urmareste sasi consolideze pozitia pe zona Bucuresti – Ilfov si sa extinda aria de livrare spre vestul si centrul tarii.

51% dintre romani sunt interesati sa afle cat mai multe date despre provenienta carnii cumparate, lucru care poate influenta decizia de achizitie, arata un sondaj recent al Obor21.ro*. De altfel, acesta a fost si unul dintre motoarele de crestere in acest an, alaturi de extinderea portofoliului de produse – cu specialitati si zahana -, dar si a ariei de livrare, catre litoral si sud-estul tarii.

Astfel, la jumatatea anului, Obor21.ro, numarul de comenzi inregistreaza o crestere cu peste 30% fata de anul precedent. De asemenea, numarul de produse comandate a crescut cu 55% fata de perioada similara din 2020, iar numarul mediu de produse aflate in cos este de 5, in timp ce media comenzii este de 235 de lei.

Gradul de recurenta s-a mentinut de-a lungul anului, iar multi dintre clientii existenti au facut recomandari si astfel a crescut numarul clientilor noi. In continuare, peste 45% dintre clienti prefera carnea de vita, iar printre bucatile cele mai populare se numara antricotul, T-bone, muschiul si picanha, ceruta in special de clienti expati. De asemenea, cei care comandacarne de caprine si/sau ovine, prefera cotletele de berbecut si muschiul de capra, iar in topul specialitatilor comandate se afla carnatii si oasele cu maduva.

Consumatorul din 2021 este diferit de cel din 2020, pe fondul evident al relaxarii restrictiilor, fapt ce a impactat comenzile din punct de vedere al sezonalitatii. Insa este un consumator din ce in ce mai atent, trasabilitatea produselor fiind un punct important in decizia de achizitie, alaturi de posibilitatea de a comanda echilibrat, evitand risipa alimentara si cheltuielile inutile. Observam mai ales in cazul clientilor recurenti o optimizare a cosului de cumparaturi, ei preferand sa comande mai putin, dar mai des si mai variat, beneficiind astfel de avantajul de a avea mereu carne proaspata, a precizat Florian Mateita, fondator Obor21.ro.

HoReCa – 25% din vanzarile totale

La nivelul primului semestru al acestui an, colaborarea cu HoReCa a reprezentat 25% din totalul vanzarilor, balansand cererile de pe segmentul B2C. Parteneriatul cu bacaniile traditionale, demarat in luna mai, prin care clientii pot rezerva si ridica produsele Obor21.ro in locatiile partenere, a intrat in faza de consolidare.

Este de remarcat interesul pentru acest tip de colaborare, care confirma datele noastre, potrivit carora o treime dintre romani* isi doresc sa comande carne cu trasabilitate claradin bacanii si magazine specializate. Pariul pe importanta proximitatii da roade, deschizandu-ne drumul spre o categorie noua de clienti. Pe ambele segmente – inclusiv HoReCa – observam o crestere organica, echilibrata si constanta, prin urmare vom continua sa investim in prezenta noastra pe aceste canale de vanzare, a mai precizat Florian Mateita.

Pentru perioada urmatoare, Obor21.ro vizeaza dezvoltarea unor noduri logistice noi, care sa faca posibila extinderea livrarii si catre vestul si centrul tarii. Astfel, in a doua parte a lui 2021, concomitent cu consolidarea pozitiei in zona Bucuresti-Ilfov, Obor21.ro isi propune sa investeasca in prezenta in noi orase, respectand conceptul care sta la baza businessului – carne rezervata si livrata proaspata consumatorului final exclusiv prin curier, in conditii de temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare.

In prezent, Obor21.ro acopera, pe langa zona Capitalei si Ilfov, alte sase orase: Ploiesti, Constanta, Galati, Braila, Buzau si Focsani. De asemenea, pentru sezonul estival, livrarile au fost extinse in localitatile de pe intreg litoralul, de la Navodari pana la Vama Veche.

*Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel national, in martie 2021. Au participat 922 de respondenti, 40% barbati, 60% cu venituri medii si peste medie.

Platforma Obor21.ro a fost lansata in luna februarie 2020 de catre Iunia si Florian Mateita, cu o investitie initiala de peste 80.000 euro.

Obor21.ro este puntea digitala dintre sat si oras, care oferaacces la carne autentica de la tara, in conditii sanitar-veterinare de secol XXI, iar taranii crescatori de animale au piata de desfacere si venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezinta o preocupare, astfel ca rezervarea carnii inainte de sacrificare este atat garantia pentru prospetime, cat si solutia pentru consumul responsabil, sustenabil, fara pierderi si farasacrificari nejustificate, a explicat Florian Mateita, cofondator Obor21.

Carnea rezervata prin intermediul Obor21.ro provine in cea mai mare parte din gospodariile taranesti din judetele Botosani si Suceava. Aceasta este livrata consumatorului final exclusiv prin curier, in conditii de temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare, insotita de certificat de calitate. Rezervarea carnii reprezinta pentru clienti garantia prospetimii.

Fiecare eticheta contine informatii detaliate despre provenienta produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum si data sacrificarii, data ambalarii in vid si data expirarii produsului. Procesarea carnii, inclusiv ambalarea ei, are loc in abator autorizat EU (mentionat pe eticheta), iar intreg fluxul, pana la usa clientului, este fiscalizat si conceput sa respecte normele sanitar-veterinare.