Sondaj Tohani Romania: Cand spun vin rosu, 80% dintre romani se gandesc la Feteasca Neagra

1
De Gavrila Alina
27 oct. 2021

Peste jumatate dintre romani prefera vinul rosu, iar 40% achizitioneaza saptamanal vin, arata un sondaj al Tohani Romania. Potrivit aceleiasi surse, Feteasca Neagra este soiul asociat cu vinul rosu romanesc de catre 80% dintre romani, iar soiul si producatorul se numara printre criteriile cele mai importante mentionate de acestia in procesul de achizitie al vinului.

Romanii asociaza consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferata ca moment al zilei pentru consum, de obicei in compania partenerului de viata (71%) sau a prietenilor (74%), arata datele unui sondaj online realizat de Tohani Romania la nivel national. Jumatate prefera vinul rosu, iar procentul celor care prefera vinul alb, respectiv rose este apropiat, 27% versus 23%.

Cand spune vin rosu, majoritatea (84%) se gandeste la un vin romanesc, pe care il considera cel putin la fel de bun precum cele internationale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenti asociaza vinul rosu cu cel frantuzesc, respectiv italian, mai arata sursa citata. Mai mult decat atat, soiul cu care este asociat vinul rosu romanesc este Feteasca Neagra(80%). Printre soiurile romanesti mentionate de respondenti s-au mai numarat Negru de Dragasani (5,3%), Babeasca Neagra(5,7%) si altele.

Ne bucuram sa primim o noua confirmare ca interesul pentru Feteasca Neagra este tot mai mare, atat pe fondul cresterii notorietatii acestui soi in randul consumatorului, dar si ca urmare a cresterii calitatii vinului. In ultimii 15 ani, Tohani Romania a investit constant in podgoria de Feteasca Neagra, cea mai intinsa din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investitii: recunoasterea consumatorului, la nivel local si international, dar si un portofoliu de etichete medaliate in fiecare an, a precizat Virgil Mandru, CEO si proprietar Tohani Romania.

De unde achizitioneaza si ce buget aloca

De altfel, atunci cand achizitioneaza vin, romanii iau in considerare in primul rand producatorul (84%), apoi soiul (79%), recomandarile prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lasate in plan secund. Mai mult de doua treimi dintre respondentii la sondajul Tohani Romania au precizat caachizitioneaza de obicei vinul din supermarket (76%). Un procent semnificativ (40%) se indreapta catre magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achizitioneazavin saptamanal, iar 30% lunar.

Mai mult de o treime dintre respondenti au precizat ca alocalunar intre 51 si 100 de lei pentru a cumpara vin, iar 25% aloca intre 101 si 200 de lei lunar. Aproape 20% aloca peste 200 de lei pentru a cumpara vin.

Sondajul a mai aratat si ca romanii devin tot mai interesati de povestea vinului, de istoria si farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenti au precizat ca au vizitat cel putin o crama, iar 45% ca achizitioneaza vin de la crama.

In ecosistemul vinului, locul unde se naste acesta este definitoriu. Cei care ne trec pragul aici, #AcasaLaFeteascaNeagra simt energia locului si ajung sadevina parte din povestea vinului produs pe o mosie regala, incarcata de istorie. Ne mandrim cu un vin multiplu medaliatla nivel mondial, care a scos un soi romanesc din anonimat, asa ca ne bucuram ca putem oferi un cadru pe masura pentru ca iubitorii de vin sa-l cunoasca indeaproape, a mai precizat Virgil Mandru.

In 2020, Tohani Romania a depasit pragul de 1 milion de sticle de Feteasca Neagra imbuteliate. Productia de struguri din aceasta toamna aduce vesti bune pentru soiul romanesc, cantitatea strugurilor de calitate recoltati fiind cu peste 20% superioara celei de anul trecut.  

*Sondaj efectuat online in perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenti, 52% barbati.

**Top realizat la nivel international prin aplicatia Vivino, pe baza review-urilor consumatorilor si specialistilor in vin din intreaga lume