Te gandesti deja de cateva luni sa te apuci de meditatie. Dar amani momentul in fiecare zi. Stiu cum te simti. De aceea am gasit aceste sfaturi legate de meditatie pentru incepatori, de la zenhabits.net. Ca sa te apuci in sfarsit! Si ca sa devii mai linistita, mai concentrata si mai fericita!

7 sfaturi de meditatie pentru incepatori

Stai doar doua minute.

E greu sa meditezi mai mult la inceput. Poti face ca primul pas sa dureze doar doua minute. In prima saptamana. Pana incepi sa dezvolti un obicei. Daca reusesti, mai adauga doua minute. Si tot asa. In a doua luna, ai putea sa ajungi la 10 minute. Ceea ce e perfect!

Apuca-te de dimineata.

Fa ca meditatia sa fie primul lucru pe care il faci dimineata. Altfel o sa te trezesti seara, inainte de culcare, ca nu mai ai energie si chef pentru nimic. Pune-ti un reminder la telefon. Sau scrie-ti un mesaj pe care sa-l vezi imedat ce faci ochi.

Nu te gandi prea mult la cum.

Pur si simplu fa! Stai cateva minute in liniste, doar cu tine, si observa ce se intampla. Atunci cand vine vorba de meditatie, e usor sa iti pui singura piedici mentale, legate de “procedura”. Poti sa incepi pe pat, intr-o pozitie confortabila. Si te adaptezi in mers.

Analizeaza-ti corpul.

Gandeste-te cum te simti. Treci in minte peste toate partile corpului tau. Vezi unde simti tensiune, durere sau senzatii placute. Apoi poti sa treci la emotiile tale de dimineata. Esti obosita? Anxioasa? Bucuroasa?

Numara-ti respiratiile.

Te ajuta sa ramai in prezent. Pentru ca mintea ta are tendinta sa zboare departe, fara control.

Intoarce-te.

Daca mintea ta rataceste, adu-ti aminte unde esti si ce faci. Revino la respiratie si la observarea reactiilor tale.

Nu renunta.

Hotaraste-te de la inceput ca meditatia este ceva de care vrei sa te tii. Si la care vrei sa lucrezi. Rezultatul va fi clar unul pozitiv!

Foto: iStock.

Ai nevoie de mai multe idei? Fa primii pasi in meditatie cu ajutorul a 5 trucuri ca sa-ti reuseasca