obiceiuri zilnice care te fac fericita

Descopera sfaturile psihologilor legate de activitatile si de modul de gandire ce te ajuta sa ai o viata implinita. Iata cateva obiceiuri zilnice care te fac fericita!

Daca in mod constant primesti din mediul tau (familie si prieteni) aceleasi cuvinte toxice, sentimente cu incarcatura negativa si reactii nesanatoase, iti vine greu sa ai o gandire pozitiva. Si atunci cum sa ai o viata implinita? Citeste cum scapi de anxietate, cum poti combate simptomele depresiei si cum poti sa fii echilibrata emotional, schimband cateva aspecte din rutina ta zilnica.

Nu este imposibil sa scapi de deseurile si reziduurile toxice ce iti parvin din jur. Cateva mici schimbari in rutina ta zilnica pot face minuni in sanatatea ta emotionala si mintala. Aceste obiceiuri zilnice care te fac fericita te vor ajuta sa experimentezi ceea ce specialistii numesc mindfulness awareness (metoda de a trai constient, prezent).

Psihologii Psychology Today promit ca oricine, indiferent de experientele toxice din copilarie, de relatiile de cuplu traumatizante sau de metoda de „educare” negativista a creierului, poate fi fericit. Trebuie sa stii, mai intai, ca fericirea ta sta in puterea ta si in cateva obiceiuri zilnice care te fac fericita.

4 obiceiuri zilnice care te fac fericita si echilibrata emotional

  1. O gandire pozitiva corecta te ajuta sa poti combate simptomele depresiei

Gandirea pozitiva este adesea gresit inteleasa. Poti fi optimista si cu si fara afirmatii pozitiviste. De exemplu, studiile releva faptul ca afirmatii pozitiviste de tipul „Eu merit tot ce e mai bun” pot sa aiba efect invers. Problema acestor afirmatii este ca targeteaza mintea constienta si nu inconstientul. Este important sa ajungi la radacina incapacitatii tale de a exprimenta emotiile pozitive sau la sursa nefericirii tale in cuplu.

Indiferent cate sfaturi despre obiceiuri zilnice care te fac fericita aplici, daca in inconstient raman niste dureri nevindecate, risti sa ajungi deprimata. Gandirea pozitiva iti pacaleste mintea sa perceapa ca ti-ai atins scopul, deci reduci sansele de a executa un plan de actiune. O strategie eficienta in reglarea emotionala este sa ai vederi optimiste-realiste in ceea ce priveste optiunile tale.

  1. Cum sa ai o viata implinita: confrunta-ti durerile si traieste-ti toate emotiile

O alta idee prost inteleasa cu privire la cum sa atingi fericirea este aceea ca trebuie sa fii mereu cu zambetul pe buze, sa fii amabila, sa muncesti mult si sa vezi mereu jumatatea plina a paharului, sa trimiti doar ganduri pozitive in Univers si atunci viata iti va raspunde pe masura. Sigur, ajuta sa ai o perspectiva pozitivista, insa este necesar sa se puna accent pe constientizarea lipsei gandirii orientate catre gasirea solutiilor.

Pentru a combate simptomele depresiei, ca sa stii cum scapi de anxietate, trebuie sa stii de la inceput ca in viata exista durere si suferinta. Psihologii spun ca este vital sa te gandesti la disconfortul si durerea prin care vei trece ca sa iti atingi scopul. Unul dintre cele mai sanatoase obiceiuri zilnice care te fac fericita este tocmai acesta, oricat de paradoxal ar suna: sa stii ca vei intalni probleme, suferinte, obstacole, dureri, in parcursul tau prin viata. Si sa stii sa confrunti durerea, sa gasesti remedii, sa stii ca nu este eterna, sa gasesti solutii chiar si atunci cand treci prin cele mai grele momente.

  1. Cum scapi de anxietate? Alege atent oamenii cu care iti petreci timpul

Oamenii sunt creati pentru a se conecta unii cu ceilalti. Studiile cele mai noi releva faptul ca pe masura ca traiesti inconjurata de familie, prieteni, avand grija de bunastarea relatiilor tale, reduci semnificativ sansele de a fi deprimata, negativista.

Prietenii te incurajeaza sa ai grija de tine, iar retelele sociale pe care le construiesti te ajuta sa ai stima de sine si sa ai control asupra vietii tale, spun psihologii Psychology Today. Asadar, fa din intalnirile cu prietenii si conectarea cu familia obiceiuri zilnice care te fac fericita.

  1. Concentreaza-te pe sugestiile psihoterapiei cognitiv-comportamentale

CBT sau terapia cognitiv-comportamentala se focuseaza pe calitatea gandurilor tale si pe felul in care acestea iti influenteaza emotiile, care construiesc comportamentele si actiunile. De exemplu, iti va veni greu sa inveti cum scapi de anxietate daca te focusezi doar pe ceea ce nu functioneaza in viata ta. De exemplu, nu poti combate simptomele depresiei daca te gandesti mereu la ce ar fi putut sa fie sau te raportezi la lucrurile care au sanse de a merge prost.

Aplica in viata ta cateva obiceiuri zilnice care te fac fericita si incepe prin a-ti analiza gandurile. Cerceteaza felul in care gandurile tale iti influenteaza emotiile si mai apoi uita-te cu atentie la modul tau de a actiona, atunci cand esti stapanita de emotii negative.

Nu petrece timpul fortand un optimism fals. Ci cultiva modul in care sa iti revii dupa momentele grele din viata ta. Invata sa iti modifici comportamentele nesanatoase, vezi din ce emotii se hranesc si ce ganduri iti alimenteaza emotiile. Si mereu fa-ti timp pentru tine, pentru a analiza triunghiul ganduri-emotii-actiuni.

Citeste si: Foloseste aceasta tactica psihologica pentru a transforma oamenii toxici, cu energie negativa

Foto: Guliver