Pana de curand ignoratul turmeric s-a transformat in ultima perioada intr-un superaliment. Probabil ca ati auzit sau l-ati vazut peste tot pe Pinterest sau Instagram in latte-uri, supe sau inghetate vegane.

A fost chiar numit “rising star” de catre Google Food Trends dupa ce cautarile pentru cuvantul “turmeric” au crescut cu 56% intre noiembrie si ianuarie anul trecut. Si nutritionistii sunt extrem de incantati din moment ce aceasta noua moda culinara este in acelasi timp sanatoasa, delicioasa si sustinuta in realitate de studii concrete.

Turmericul este o radacina, din aceeasi familie cu ghimbirul si de foarte mult timp folosita ca anti-inflamator in medicina chineza sau indiana. A fost demonstrat ca ingredientul sau activ, un compus galben numit curcumina, este anti-oxidant, anti-viral si anti-cancerigen in studii efectuate atat pe animale cat si pe oameni. Si, desi este nevoie de mai multe cercetari cu privire la beneficiile curcuminei la oameni, aceasta a fost totusi asociata cu un nivel mai scazut de colesterol si functii ale ficatului imbunatatite dupa afectiuni ale acestuia.

Nutritionistii sustin ca il poti manca aproape zilnic, cu cateva mici indicatii; in primul rand nu ar trebui sa iei suplimente cu turmeric daca nu ti-au fost prescrise si monitorizate de catre un doctor si trebuie sa discuti cu un medic despre alimentatia cu turmeric in cazul in care esti gravida.

Iata cateva idei de mancaruri in care puteti integra turmericul pentru o dieta mai sanatoasa:

Pasta de turmeric

Se poate face dintr-o mixtura de turmeric pudra (macinat), ulei de cocos extra-virgin, scortisoara si piper negru. Este folosita in latte-urile de culoaare aurie pe care le-ati vazut probabil pe Instagram – acestea se prepara dizolvand pasta de mai sus in lapte caldut de migdale sau cocos alaturi de putina miere si ghimbir proaspat ras. Si, desi piperul negru poate parea un ingredient straniu la prima vedere, ajuta de fapt la absorbtia turmericului din sistemul digestiv in sange.

Ceai de turmeric

Adaugati un varf de lingurita de turmeric in apa calda alaturi de lamaie pentru o va incepe mai bine ziua (nu exagerati, un varf de lingurita este suficient, altfel riscand sa fie greu de inghitit). De asemenea, puteti cumpara din comert pliculete cu ceai de turmeric pe care il puteti infuza cu sau fara alte tipuri de ceai – verde, alb, negru sau oolong.

Smoothie cu acest ingredient minune

Pentru o aroma unica si delicioasa, adaugati putina pudra de turmeric la smoothie-ul pe care vi-l preparati dimineata. Sau puteti opta sa puneti radacina proaspat rasa, pe care o puteti cumpara precum cumparati ghimbirul ras.

Creati un desert unic

Pentru a face faimoasa inghetata vegana, amestecati pasta de turmeric cu un pahar de lapte de cocos sau migdale, jumatate de banana coapta, cateva curmale, sirop de artar si putin ghimbir proaspat. Turnati amestecul in forme de inghetata, puneti-l la congelator si bucurati-va de un alt deliciu sanatos.

In trecut am mai povestit si despre o masca de fata cu turmeric care face minuni. Iata reteta pentru un ten fara imperfectiuni!

Foto: iStockphoto