Cum sa reduci dependenta de dulce cand peste tot gasesti sute de produse cu zahar adaugat? O nutritionista din Seattle spune ca o solutie ar fi sa inveti sa incluzi destept in alimentatie grasimi sanatoase!

In primii ani de viata, ti se transmite ca grasimea e cel mai mare inamic alimentar de care trebuie sa te tii deoparte. Pe de alta parte, dulciurile sunt un rasfat necesar in viata fiecarui copil. Totul, insa, are un pret pe care il afli de-abia tarziu, in adolescenta: dependenta de dulce!

In anii ’80, multe produse din America au inceput sa fie etichetate ca “fara grasimi” sau “cu un continut redus de grasimi”, fapt care a sporit ingrijorarea privind grasimile. Oamenii au inceput sa nu mai consume aceste produse si sa le inlocuiasca cu altceva: carbohidrati. In general, carbohidrati rafinati si cu mult zahar. Grasimile naturale au inceput sa fie inlocuite cu zahar, ca sa compenseze lipsa de gust. Si, asa, am ajuns sa gasim pe rafturile magazinelor o multime de produse care cresc nivelul de insulina si duc la probleme de sanatate serioase, ca obezitatea, diabetul si bolile de inima.

Cum sa reduci dependenta de dulce

Rachael DeVaux e nutritionist in Seattle si colaboreaza cu publicatia online Mindbodygreen.com. Ea si-a descris experienta prin care a trecut cu grasimile, cum s-a luptat cu zaharul si povesteste cum sa faci ca sa reduci dependenta de dulce.

Rachel a inceput cu o detoxifiere de sapte zile, timp in care nu a consumat zahar. “Am inceput anul 2017 cu un nou obictiv si am finalizat perioada de sapte zile de detoxifiere de zahar. Am eliminat din alimentatie toate zaharurile adaugate si am limitat consumul de fructe, in schimb am mancat oricate legume am vrut. Inainte de acest detox, gateam cu uleiuri sanatoase, cum este cel de masline, avocado sau cocos”, spune ea. In acelasi timp, Rachel a inceput sa manance mai multe grasimi. De la o optime de avocado, cat e portia recomandata, manca chiar si o jumatate de fruct la o masa.

Grasimile, o solutie pentru pofta de duce?

Aparent, daca vrei sa stii cum sa reduci dependenta de dulce, trebuie sa stii cum sa incluzi in alimentatia ta grasimi sanatoase. Rachel spune ca a inceput sa gateasca folosind ghee, care este un fel de unt clarifiat, dar si alte grasimi sanatoase. In schimb, a eliminat alimentele care ii faceau rau si care, in general, aveau zahar adaugat.

“Pe langa faptul ca am adaugat alimentatiei mele grasimi sanatoase si am invatat cum e posibil sa reduci dependenta de dulce, am renuntat la mancarurile care imi provocau un disconfort intestinal”, mai spune nutritionista, care se mandreste cu faptul ca, mancand mai multe grasimi sanatoase, dar reducand drastic zaharul, se simte mai satula dupa fiecare masa, mai energica si constata cu placere ca pofta de dulce e din ce in ce mai mica.

Grasimile sunt substante nutritive de care avem nevoie in dieta, spune ea, pentru ca ajuta la absorbtia vitaminelor A, D, E si K, regleaza temperatura corpului, pastreaza echilibrul hormonal, te fac sa te simti satula mai mult timp si multe altele. Totul e sa le consumi pe cele sanatoase si in cantitati mici! Chiar si asa, Rachel recomanda sa consulti un medic nutritionist inainte de a-ti schimba dieta.

FOTO: Guliver

Citeste si: Dependenta de zahar? E momentul pentru o cura detox!