Biochimistul Barry Sears a creat dieta Zone bazandu-se pe teoria conform careia, daca mananci o cantitate precisa de proteine, lipide si glucide, tii sub control atat glicemia, cat si silueta. Sunt femei care au slabit si zece kilograme intr-o luna cu ea. Livestrong.com mai spune ca, urmand aceasta dieta, iti refaci carentele de vitamine si minerale.

Cand ai deficite de vitamine in corp, urmeaza dieta Zone si vei rezolva doua probleme cu o singura masura: slabesti si iti imbunatatesti sanatatea. Aceasta cura iti furnizeaza suficiente vitamine A, C, E si K pentru a acoperi eventualele carente de substante nutritive din corp, se arata in concluziile studiului publicat in „The American Journal of Clinical Nutrition“.

Rezultatele cercetarii au mai scos la iveala ca aceasta dieta iti topeste kilogramele, daca respecti regula 30:30:40, care spune ca trebuie sa consumi 30 de procente de grasimi, 30 de grasimi si 40 % carbohidrati pe zi, dar nu mai mult de 1.200 de calorii. Pe scurt, toata mancarea ta va fi calculata pana la ultima calorie ingerata.

Se numeste dieta Zone, pentru ca reusita ei tine de „zona“ sau de nivelul de insulina din sange. Ca sa dea rezultate bune, este esential ca nivelul de insulina sa se situeze in aceeasi zona pe toata durata dietei.

Ce poti manca cat tii dieta Zone

O zi de dieta consta in trei mese principale si doua gustari, respectand portiile de 30:30:40. Micul dejun trebuie luat in maximum o ora dupa ce te-ai trezit, iar pranzul si cina trebuie sa le consumi la interval de cinci ore intre ele, ca sa se intensifice senzatia de foame.

Cand vine vorba despre carbohidrati, mizeaza pe cei cu indice glicemic mic, cum sunt fructele si legumele, pentru ca dieta Zone cu asta se ocupa, cu controlul nivelului de insulina.

In ceea ce priveste lipidele, alege grasimi monosaturate in locul celor saturate, adica limiteaza consumul de galbenusuri si elimina carne rosie si alimente procesate, optand pentru carne de peste bogata in acizi grasi Omega-3, migdale, avocado si ulei de masline.

Exemple de mic dejun

La micul dejun poti consuma o omleta cu avocado, pe care o prepari din avocado taiat cubulete, doua albusuri de ou, 30 g de cascaval, o jumatate de lingurita de ulei de masline, sase masline feliate, si o cească de suc de mere facut in casa.

Sau o omleta cu branza din patru albusuri de ou, 30 g de branza slaba si o lingurita e ulei de masline, o jumatate de felie de paine si o ceasca de suc de mere facut in casa.

La pranz poti manca

O salata de ton din 30 g de ton la conserva, o jumatate de ceasca de branza sau cascaval ras, un sfert de ceasca de boabe de naut fierte, cateva masline, doua linguri de nuci maruntite, un ardei gras mic si mustar.

La cina, mancare mai usoara

Seara, poti manca ciuperci umplute cu ceapa si spanac.

Gustare sanatoasa si satioasa

Intre mese, poti savura o gustare dintr-un sfert de ceasca de branza de vaci amestecata cu o jumatate de ceasca de ananas si seminte de floarea soarelui.

Vrei sa slabesti repede? Tine dieta indiana: cura de slabire in 7 zile

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!

Foto: Guliver