Stii despre ele ca ingrasa si le-ai scos de tot din dieta. Dar sunt cateva alimente pe care e bine sa le consumi moderat, nu sa le eviti complet.

Crezi ca, daca elimini complet anumite alimente din frigider, inseamna ca mananci mai sanatos? Sau ca, daca te tii de o dieta restrictiva, o sa reusesti sa slabesti? Daca te concentrezi prea mult pe ce nu trebuie sa mananci, s-ar putea sa te privezi singura de unele beneficii ale unor alimente, scrie Prevention. Nu mai spun de placerea de a manca ceea ce iti place cu adevarat.

Iata 5 alimente bune, surprinzator de sanatoase, care nu ar trebui sa iti lipseasca din meniu. Dar, atentie, e indicat sa le consumi moderat ca sa ai o dieta echilibrata.

Alimente bune pe care trebuie sa NU le eviti total

1. Ouale

Toata lumea critica ouale pentru continutul ridicat de colesterol. Dar e complet gresit sa le eviti. Vitamina B12, care se afla in oua, este foarte importanta pentru organism. Daca urmezi o alimentatie vegetariana, e foarte important sa consumi alimente cu vitamina B12. Daca te temi ca ai putea manca prea multe, cand faci omleta, de exemplu, amesteca un ou intreg cu doua albusuri de la alte oua. Astfel, o sa ai parte de elementele nutritive fara sa consumi prea multa grasime. O multime de alte alimente iti cresc colesterolul, asa ca nu te mai feri de oua. Nu manca multe, dar nu le elimina complet din alimentatie.

2. Lactate

Crezi ca daca iti plac enorm lactatele ar trebui scoase din frigider? Crezi ca branza si laptele sunt dusmanii unei alimentatii sanatoase? Dar sunt o sursa foarte buna de calciu si potasiu. Nu trebuie sa mananci multa branza, e adevarat. E de ajuns o felie de branza sau o ceasca de lapte pe zi, ca sa nu depasesti numarul de calorii care iti permit sa te mentii in forma.

3. Cartofi albi

In timp ce cartofii dulci sunt considerati superalimente, cartofii albi sunt considerati, deseori, inutili. Dar, de fapt, cartofii albi sunt o sursa buna de fibre si potasiu. Totul depinde de felul in care ii gatesti. In loc sa faci cartofi prajiti, mai bine ii fierbi si pui peste ei sos salsa, iaurt grecesc, mustar sau hummus.

4. Nuci

Nucile ingrasa. E adevarat. Dar sunt o sursa buna de grasimi si proteine. Daca manaci cantitatea potrivita, esti in afara oricarui pericol. O portie permisa de nuci este cat iti incape intr-un pahar de shot. Nu le manca niciodata direct din ambalaj. Daca faci asta, o sa pierzi masura si o sa mananci prea multe.

5. Paste

Nu te ingrasi pentru ca mananci paste, ci pentru ca mananci prea multe paste. Conteaza cat de mare e portia si ce fel de sos pui peste ele. Consuma o ceasca sau maximum o ceasca si jumatate de paste fierte si evita sosurile cremoase, bogate in calorii. In schimb, poti folosi ulei de masline, legume si creveti. O sa te simti satula si n-o sa te ingrasi.

Acum ca stii de ce nu ai motive sa eviti aceste alimente, afla si care sunt Mancarurile nesanatoase din copilarie.

Foto: Guliver