Probabil ca te-ai saturat sa tii foarte multe diete si sa mergi foarte des la sala, daca nu chiar zilnic! Nu a spus nimeni ca este usor sa iti mentii silueta, dar orice covrig, prajitura, felie de pizza sau ciocolata isi poate pune amprenta asupra siluetei tale. Afla ca poate fi foarte simplu si distractiv sa iti mentii silueta, este suficient doar sa incluzi mai multe legume in meniul zilnic. 

In loc sa iti faci griji si sa te gandesti frecvent ce alimente sa eviti, incearca sa incluzi mai multe legume in meniul zilnic. De exemplu, incearca sa consumi salata la fiecare masa sau alege sa-ti incepi dimineata cu un shake sanatos. Abordand astfel problema kilogramelor in plus, vei reusi sa mananci orice iti doresti, iar in acelasi timp sa te mentii in forma, potrivit sheknow.com!

6 moduri simple prin care sa incluzi mai multe legume in meniul zilnic

1. Inlocuieste mancarea de tip junk food cu legume

Este primul pas pentru a-ti schimba obiceiul alimentar! Arunca toate pungile de chips-uri, pufuleti sau alte snacks-uri care nu sunt sanatoase si include legumele in alimentatia ta. Ti-e pofta de cartofi prajiti? Consuma legume la wok, sunt o bunatate! Foloseste ulei de masline in loc de ulei de floarea soarelui de fiecare data cand gatesti legumele. O alta varianta este sa inlocuiesti inghetata de vanilie cu un smoothie facut din banana si lapte de migdale. Este indicat sa renunti si la dressing-ul pentru salate si sa optezi pentru un sos pe baza de plante.

2. Consuma legume la fiecare masa

Acesta este cel mai simplu mod care te ajuta sa consumi mai multe legume. Asigura-te ca ai suficiente legume la fiecare masa! Chiar daca alegi sa consumi putina carne, este recomandat sa o servesti cu o garnitura de legume. La micul dejun este recomandat sa consumi quinoa sau cereale integrale, dar si cateva legume crude. Acest obicei te va ajuta sa mananci mai sanatos si vei evita sa iti satisfaci anumite mofturi atunci cand esti in oras.

3. Fa-ti o lista de cumparaturi

Un alt mod foarte simplu pentru a include mai multe legume in meniul zilnic este sa-ti faci o lista de cumparaturi. Asigura-te ca ai un blender si suficiente legume sau fructe la indemana. In fiecare dimineata iti poti prepara un smoothie sanatos, care iti va oferi energie pentru intreaga zi. Avand un blender in bucatarie, vei fi “fortata” sa cumperi mai des legume sau fructe.

4. Consuma mai multe ierburi si condimente

Legumele crude nu sunt pe gustul oricui, dar le poti prepara in asa fel incat sa-ti faca placere sa le consumi. Aici este partea in care consumi mai multe ierburi si condimente! Indiferent cum alegi sa gatesti legumele, adauga putin busuioc, turmeric, ghimbir, mustar, oregano, paprika, rozmarin, salvie, tarhon sau cimbru. Mararul este foarte bun in combinatie cu iaurt, castravete sau vinete. Patrunjelul poate fi adaugat la aproape orice mancare sau salata. Coriandrul este foarte bun in salate. Asadar, joaca-te cu aromele si nu vei regreta!

5. Nu ezita sa faci experimente in bucatarie

Daca te-ai aprovizionat cu foarte multe legume, ierburi si condimente, este timpul sa faci experimente in bucatarie! Foloseste uleiurile preferate la prepararea legumelor si incearca cat mai multe combinatii. Pe gratar, in salate, coapte sau fierte, legumele pot fi foarte gustoase, mai ales daca adaugi cateva condimente. Incepe cu portii mici, dar satioase. Te poti inspira din cartile de bucate sau poti cauta cateva retete inedite pe internet. Odata ce ai inceput sa prepari foarte multe retete pe baza de legume, vei ajunge sa consumi legume in cantitati mai mari. O portie de varza kale sotata, servita alaturi de cateva ciuperci si quinoa poate fi o alegere inspirata si gustoasa. Si o portie de spanac cu sfecla tocata, nuci, mere si branza de capra poate fi o alegere sanatoasa si delicioasa. Asadar, aceste preparate sunt bogate in vitamine, minerale si fier si sunt foarte satioase.

6. Tine-ti gustarile sanatoase la indemana

Gustarile sanatoase pot fi o alta metoda care te ajuta sa incluzi mai multe legume in meniul zilnic. Iti place sa servesti cateva gustari intre mese? Opteaza pentru gustari sanatoase! Este o diferenta foarte mare daca alegi sa consumi cateva legume crude in loc sa consumi prima punga de chips-uri pe care o ai la indemana. Iti propun sa prepari cateva chips-uri din cartofi. Ii poti praji in ulei de masline si ii poti ambala in recipiente de plastic (caserole). Ii poti servi cu cateva felii de mere, nuci, scortisoara, iaurt cu fructe de padure si seminte de chia, migdale, avocado, castravete, humus sau banana. Asadar, ai foarte multe optiuni, trebuie doar sa incepi sa iti faci un nou obicei alimentar!

Te simti lipsita de energie? Iata cateva legume bogate in fier care combat anemia si oboseala!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver