Stresul: cu totii ne luptam cu el desi ne-am dori sa nu mai avem niciodata de-a face cu el. Si, cu toate ca exista multe modalitati sanatoase de combatere a acestuia, incepand cu meditatia si exercitiile fizice regulate, alimentele pe care le consumi joaca si ele un rol important. In timpul acelor perioade cand agenda este extrem de plina nu e tocmai indicat sa consumi aceste alimente care te streseaza si mai tare.

Atat adrenalina, cat si cortizolul cresc atunci cand esti stresata si-i semnalizeaza corpului tau ca trebuie sa te realimentezi cu energie, chiar daca esti epuizata sau nu. Rezultatul? Te simti mai des infometata si s-ar putea sa mananci mai des decat ai nevoie de fapt. Cortizolul incurajeaza totodata si stocarea de grasime, asa ca daca nu faci suficient sport aceasta s-ar putea sa fie o reteta pentru crestere rapida in greutate.

Pe mindbodygreen.com am gasit o lista a alimentelor care-ti inrautatesc starea proasta de spirit si pe care ar trebui sa le eviti atunci cand nu te simti bine:

Fereste-te de orice bautura care-ti confera energie sau de cafea

Atunci cand esti stresata, ultimul lucru de care au nevoie corpul si creierul tau este o doza de cafeina plus niste sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza. O cafea cu lapte sau o bautura energizanta te-ar putea face sa te simti agitata si mai stresata. In plus, daca vei consuma astfel de bauturi pe tot parcursul zilei iti va fi greu sa adormi, iar a doua zi vei fi epuizata si vei avea o stare de iritabilitate crescuta.

Uita de lucrurile dulci si de produsele de patiserie

E tentant sa dai iama in primul borcan cu prajituri, dulciurile iti dau un val rapid de energie, dar cand esti stresata, supraproductia de hormoni de stres combinati cu alegeri alimentare nesanatoase ajuta la cresterea bacteriilor nocive din intestin in detrimentul celor bune. Acest dezechilibru intestinal poate declansa un cerc vicios de pofte care duc la probleme cu stomacul si la crestere in greutate.

Te orientezi catre alimentele procesate, dar si ele sunt niste alimente care te streseaza

Desi exista multe motive pe care probabil le stii deja pentru a scadea numarul alimentelor procesate din dieta ta, iata inca unul bun: ele cresc nivelul de hormoni de stres. In plus pe langa grasimile rele si tot felul de ingrediente chimice, alimentele procesate sunt incarcate cu sare si zahar care stimuleaza cresterea nivelului de cortizol. Oricat de mult te-ar „implora” organismul sa-i oferi chipsuri sau covrigei, atunci cand esti stresata, fereste-te de ele, daca vrei sa-ti regasesti linistea si zambetul pe buze.

Citeste si despre: „Alimente care te fac mai fericita”!

Foto: iStockphoto