Nu mai e o mare descoperire ca mancam pe fond emotional. Dar nu are rost sa te simti vinovata pentru ce mananci. Nu iti aduce niciun avantaj!

Potrivit lui Leah Szalai, medic, 11% din mesele si gustarile pe care le luam duc la un sentiment de vina, scrie Shape.com. “Suntem atat de obisnuiti sa ne gandim la alimente in termeni de <<bune>> sau <<rele>> incat pare normal sa ne simtim vinovati dupa fiecare masa. Dar nu avem de ce!”, spune Szalai.

De ce te simti vinovata pentru ce mananci

De fapt, problema vine din faptul ca stim ca mancarea este o alegere constienta. Si, cand alegi sa mananci ciocolata in loc de fructe, apare vina.

“Am uitat sa apreciem felul in care mancarea ne face sa ne simtim. Chiar daca un aliment este sau nu organic, cu multe sau putine calorii, fara gluten, cu sau fara zahar, conexiunile morale pe care le facem cu aceste clasificari ne fac sa simtim ca avem tot timpul restrictii si ne fac sa ne simtim vinovati daca mancam, de exemplu, ceva ce contine unt”, spune Holley Grainger, specialist in nutritie.

Exista insa mici schimbari pe care le poti face care te vor ajuta sa nu te mai simti vinovata pentru ce mananci.

Ai grija cum vorbesti despre mancare!

Felul in care vorbesti despre mancare si despre tine in relatie cu mancarea e o parte a problemei. Nu mai numi mancarea buna sau rea. De exemplu, nu spune: “Ar trebui sa mananc o salata, dar o sa fac o prostie si o sa aleg burrito” sau “Salata are mai putine calorii, dar un burrito imi va hrani sufletul in acest moment”. Nu te atasa emotional!

Concentreaza-te pe partile pozitive

Toate alimentele au si beneficii. Sigur ca o felie de prajitura cu ciocolata nu are aceleasi valori nutritive ca un mar. Dar in loc sa te simti vinovata pentru ce mananci, mai bine te concentrezi pe beneficiile pe care le ai mancand acea prajitura. Poate ca te face sa te simti bine sau o mananci numai cand mergi in vizita. E vorba de sanatatea psihica pe care ti-o da, uneori, un astfel de aliment.

Evita rasplata sau pedepsele culinare

Daca te simti vinovata pentru ce mananci nu alerga o ora pe banda! Poate ca atunci te simti motivata. Dar, de fapt, se creeaza un cerc vicios. Cu cat te simti mai rau pentru ca trisezi la dieta, cu atat mai mult alergi si cu atat mai des mananci ce nu ar trebui. Nu incerca sa compensezi pentru ca vei ajunge sa faci greseli doar pentru ca stii ca le poti rascumpara! Trebuie doar sa intelegi ca nu iti face bine sa mananci unele lucruri si, daca o faci din cand in cand, constientizeaza ca nu mananci mereu asa. Nu te mai simti vinovata pentru ce mananci! Nu e un capat de lume!

Din cand in cand, negociaza cu tine

Evita sa tii o dieta prea stricta, pentru ca altfel ai mari sanse sa o incalci. Daca incluzi in dieta o prajitura din cand in cand, ai mai mari sanse sa tii dieta pana la capat! Sigur, nu e bine nici sa fii prea indulgenta, dar e interzis sa-ti torturezi corpul!

Acum ca stii cum sa nu te mai simti vinovata pentru ce mananci, afla si Cum sa mananci mai putin.

FOTO: Guliver