Te-ai obisnuit sa-ti faci cate un smoothie zilnic si deja poti sa spui ca esti experta: combini tot de felul de ingrediente si, la final, iti iese intotdeauna ceva delicios. Nu vrem sa-ti stricam bucuria, dar stiai ca propriul smoothie poate sa contina ingrediente care ingrasa foarte tare?

Iar asta se intampla tocmai fiindca nu esti atenta la ingredientele pe care le folosesti cand il prepari. Sau poate ca te concentrezi prea mult pe gustul smoothie-ului si uiti sa te mai gandesti si la calorii. Oricum ar fi, partea proasta este ca poti sa dai gres foarte usor. Un smoothie poate contine multe ingrediente care ingrasa foarte tare.

Ingrediente care ingrasa – Ce se intampla cand pui prea multe fructe intr-un smoothie

Poate cea mai comuna greseala cand iti faci smoothie este sa folosesti prea multe fructe. Intr-adevar, zmeura, putin acrisoara, se combina delicios cu o banana coapta si foarte dulce, dar daca mai adaugi si alte fructe (pentru ca, nu-i asa, le ai in frigider) precum mere, ananas, afine, capsuni, pere, caise sau orice altceva iti mai trece prin cap, deja ti-ai transformat smoothie-ul intr-o bomba calorica. Iar asta se intampla fiindca fructele sunt bogate in zaharuri, care, cand ajung in sange, se traduc in calorii.

Daca nu esti atenta, smoothie-ul poate ajunge sa depaseasca usor 500 de calorii, daca socotim si celelalte ingrediente pe care le mai folosesti. Cel m ai bine este sa pui in smoothie nu mai mult de doua-trei fructe si sa le combini tot timpul ca sa nu te plictisesti!

Dar fructele nu sunt singurul dusman al siluetei tale! Iata o lista si cu alte ingrediente care ingrasa peste masura daca le folosesti constant in smoothie.

Ingrediente care ingrasa – 1. Lapte cu un continut mare de grasimi. Pui lapte la smoothie intotdeauna? Faci o greseala care te-ar putea costa silueta daca folosesti un lapte cu un continut mare de grasimi si, daca pe deasupra, mai pui si o cantitate mare. Ideal este sa folosesti un lapte cu mai putine grasimi (1.5% sau chiar 0.1%) sau un lapte vegetal. Ai la dispozitie: lapte de migdale, lapte de soia, lapte de orez. Experimenteaza cu cat mai multe fiindca au arome placute, care schimba in bine gustul smoothie-ului.

Ingrediente care ingrasa – 2. Fructe la conserva. Daca folosesti ananas si caise la conserva in smoothie-uri, ar fi bine sa renunti la ele – contin conservanti, dar si foarte mult zahar, care iti poate adauga multe calorii la smoothie. Fructele proaspete si cele congelate sunt cele mai bune variante fiindca isi pastreaza mai multi nutrienti si nici nu au atata zahar!

Ingrediente care ingrasa – 3. Unturile de nuci. Unturile de nuci sunt sanatoase si iti pot face smoothie-ul mai hranitor, daca folosesti o cantitate prea mare poti sa adaugi calorii inutile la smoothie. Asta fiindca unturile de nuci sunt bogate in grasimi. Incearca sa nu folosesti mai mult de o lingura de unt de nuci la un smoothie. Si, din cand in cand, inlocuieste-l cu seminte de chia, seminte de in sau seminte de canepa, care contin cantitati mai mici de fibre si ajuta la stabilizarea zaharului in sange.

Ingrediente care ingrasa – 4. Iaurt cu multa grasime. Ca si in cazul laptelui, iaurtul gras poate fi o cale sigura catre ingrasare. Incearca sa-l schimbi cu un iaurt grecesc sau chiar si cu iaurt de cocos. Iaurtul cu aroma de fructe ar trebui evitat cu desavarsire – contine aditivi si E-uri, dar si zahar, pe care nu le vrei in dieta ta!

Ingrediente care ingrasa – 5. Indulcitori. Chiar daca sunt sanatosi – siropul de artar, siropul de agave, mierea sau stevia, indulcitorii pot sa-ti creasca numarul caloriilor dintr-un smoothie. Mai bine evita-i si indulceste smoothie-ul natural, folosind fructe uscate precum curmalele, stafidele sau smochinele. Pentru un singur smoothie, foloseste doua, maximum trei fructe uscate.

Ingrediente care ingrasa – 6. Sucuri de fructe din comert. Daca te tenteaza sa-ti faci smoothie-ul mai lichid adaugand niste suc de portocale sau orice alt suc de fructe, nu o face! Acestea contin foarte mult zahar si nici urma de fibre sau de vitamine. De fapt, daca inca le consumi, renunta la ele nu doar ca te ingrasa, dar sunt si foarte nesanatoase! Daca vrei sa-ti diluezi smoothie-ul, fa-o folosind sucuri natural, facute in casa, dar nu pune mai mult de o jumatate de ceasca – o ceasca la un smoothie.

Daca obisnuiesti sa-ti faci smoothie la micul dejun, iata si cateva idei de retete super-hranitoare!

Foto: Guliver