alimente interzise la dieta femeie

E de la sine inteles ca nutritionistii nu mananca orice. Dar, dincolo de meniul lor sanatos, exista anumite alimente interzise la dieta pe care se feresc cu orice pret sa le cumpere! Am intocmit o lista cu cele mai periculoase produse pentru sanatate, in viziunea specialistilor. Iata de ce sa fugi!

Daca inca consumi unele dintre aceste alimente, poate te convingem sa le tai de tot din meniu. Nu doar ca ingrasa, cele mai multe dintre ele fiind adevarate bombe calorice, dar iti pot pune chiar si sanatatea in pericol pe termen lung. Iata o lista cu alimente interzise la dieta.

alimente interzise la dieta

Alimente interzise la dieta – 1. Sucurile pe baza de cola

“Sucurile nu sunt un aliment, dar sunt consumate in exces. Doar intr-o cutie de suc sunt in jur de 40 de grame de zahar, iar orice contine mai mult de opt grame de zahar este prea mult pentru mine”, spune Elissa Goodman, nutritionist si specialist in terapii alternative, citata de byrdie.com.

Goodman spune ca indulcitorii artificiali din sucuri contribuie la obezitate si diabet, desi au fost creati pentru a rezolva aceste probleme. “Practic, indulcitorii iti pacalesc creierul ca ai consumat zahar, iar asta are efecte dramatice nu doar asupra taliei, ci si a modului in care se elibereaza insulina”. Indulcitorii artificiali pot fi identificati ca sucraloza, zaharina, acesulfam de potasiu.

Alimente interzise la dieta – 2. Mezelurile si carnea procesata

“Carnea procesata vine de la animale care sunt expuse unui numar mare de hormoni si antibiotice, animale care pot sa raspandeasca boli foarte usor”, noteaza Goodman, tot pentru byrdie.com. “In plus, aceste produse sunt pline de nitrat de sodiu, o substanta folosita pentru a da aroma, culoare si pentru a conserva aceste alimente”. Partea proasta este ca organismul poate “converti” acesti nitrati in substante cancerigene. Carnurile procesate include: salamul, carnatii, sunca, baconul.

Alimente interzise la dieta – 3. Rosiile la conserva

Pe langa faptul ca au in compozitie cantitati ascunse de sare si zahar, rosiile la conserva mai pot contine si o substanta numita bisphenol-A – un estrogen sintetic care a fost legat de aparitia problemelor de inima, diabet si obezitate, potrivit mindbodygreen.com. Alternativa data de Jessica Sepel, o nutritionista australiana si coach pe probleme de alimentatie: foloseste rosii proaspete si soteaza-le pentru a-ti face propria pasta de tomate.

Alimente interzise la dieta – 4. Produsele de patiserie

“Termenul de garantie al acestor produse ma sperie, contin prea multi conservanti si prea multe chimicale”, spune Maureen Namakoong, nutritionist consultant al site-ului everydayhealth.com. Namakoong spune ca daca mananca un desert, prefer sa fie unul “adevarat” in loc de produsele de patiserie calorice.

Alimente interzise la dieta – 5. Uleiurile vegetale

Cele mai multe uleiuri vegetale sunt puternic procesate, fiind pline de grasimi nesanatoase, trans. “Acestea sunt raspunzatoare pentru cresterea colesterolului rau, acel colesterol care poate duce la aparitia bolilor de inima”, spune Jessica Sepel, citata de mindbodygreen.com. Ca si alternativa, consuma ulei de masline extravirgin, ulei de cocos.

Alimente interzise la dieta – 6. Specialitatile din cafea

“Cafeaua este sanatoasa – multe studii demonstreaza ca poate reduce riscul bolilor de inima, al diabetului si al infectiilor. Necazurile incep, insa, cand adaugi la cafea ingrediente extra: produse din lapte bogate in grasimi – frisca – sau siropuri cu mult zahar”, spune Kristin Kirkpatrick, nutritionist consultant al youBeauty.com, citata de huffingtonpost.com.

Alimente interzise la dieta – 7. Painea alba

Painea pe care o gasesti in supermarketuri este, de regula, foarte rafinata si procesata. Graul procesat si glutenul sunt doua ingrediente pe care sistemul digestiv le descompune foarte greu. Acest tip de paine contine si multa sare si chiar zahar”, spune Jessica Sepel, citata de mindbodygreen.com. Sfatul este sa-ti faci propria paine sau sa cumperi una din cereale integrale.

Alimente interzise la dieta – 8. Prajiturile din orez expandat

“Orezul este o sursa puternica de carbohidrati si are un indice glicemic urias. Asta inseamna ca iti creste zaharul din sange rapid si, in acelasi timp, si insulina, iar asta duce la favorizarea depozitelor de grasime in corp”, spune nutritionista Susie Burrell, pentru goodfood.com.

Prajiturile din orez sunt si scazute in proteine si alti nutrienti importanti. Iti ofera doar calorii goale… Optiuni mai bune pentru pofta de sarat sunt crakersii din secara si porumb.

Acum ca stii ce alimente sa scoti din meniu, iata si ce poti sa introduci pentru o dieta sanatoasa!

Foto: Guliver