6 alimente necesare in meniul festiv

Luna decembrie nu este numai despre cadouri, petreceri si mancare traditionala, ci si despre grija constanta a celor cateva kilograme in plus. Daca vrei sa-ti mentii greutatea, consuma alimente care ard rapid grasimile.

Iarna este vazuta ca o perioada in care devenim mult mai comozi in sensul ca facem mai putin sport si mancam mai mult. Riscul este stiut: in scurt timp se depun si kilogramele. Exista insa si alimente care sunt de partea noastra si pe care le putem consuma in aceasta perioada fara sa pierdem savoarea Sarbatorilor.

Nu evita legumele in perioada urmatoare!

Ce poti face ca sa te feresti de cresterea in greutate? Solutia cea mai la indemana este sa nu abuzezi de bunatatile de pe masa de Craciun. Nu iti impunem sa te abtii, in niciun caz! Poti sa gusti din tot ceea ce iti place, dar sa o faci cu masura. Un truc pe care il poti pune in practica este sa-ti echilibrezi masa cu legume. Cum de Craciun se consuma multa carne, este important ca la masa sa ai in farfurie jumatate din portie carne si jumatate legume (poti manca salate sau chiar si legume gatite ca si garnitura).

Un alt lucru pe care ai putea sa-l faci este sa te orientezi catre acele alimente care ajuta la arderea rapida a grasimilor. Am facut o selectie pentru tine, concentrandu-ne mai ales pe alimentele care se regasesc in meniul de Craciun. Consuma-le cu incredere si iti vei pastra greutatea dorita fara prea mult efort!

6 alimente care ard rapid grasimile astfel incat sa fii in forma pentru Sarbatori

1. Scortisoara este cu siguranta unul dintre condimentele Craciunului, iar puterea sa miraculoasa sta in rapiditatea cu care metabolizeaza zaharul. Atunci cand mananci cereale, salate sau chiar diverse prajituri presara deasupra un praf de scortisoara ca sa incetinesti digestia si ca sa reglezi glicemia din sange.

2. Carnea de curcan este mult mai buna decat cea de porc pentru ca este mai slaba. Asa ca daca mananci carne, alege-o pe cea de curcan. Este bogata in proteine slabe, te mentine satula o perioada lunga de timp si se digera lent, lucru care inseamna o mai mare energie pentru alte procese importante ale metabolismului. Ca sa arzi grasimile si sa consume cat mai putine calorii, nu manca pielea de pe carne.

3. Ciocolata neagra ajuta la arderea grasimilor datorita a doi compusi importanti care cresc activitatea metabolismului: cafeina si antioxidantul numita catechina. Este bine sa nu abuzezi de ciocolata neagra, cam o bucatica-maximum doua pe zi sunt suficiente. In plus, foloseste-o si la prepararea dulciurilor.

4. Ardeiul iute. Daca langa traditionalele sarmale ti se serveste si un ardei iute, nu-l abandona in farfurie. Se pare ca ardeiul iute contine un compus numit capsaicina, ce ajuta la arderea caloriilor. In momentul in care simti gustul iute te incalzesti si arzi calorii. Surprinzator, nu? Consuma ardei iute ori de cate ori ai ocazia!

5. Ouale ajuta la construirea muschilor si la arderea grasimilor. De asemenea, ouale contin si vitmina B12, de care corpul are nevoie pentru a metabolize grasimea. Studiile arata ca persoanele care mananca oua la micul dejun slabesc mai repede. Ai grija totusi la cate oua consumi pentru ca iti pot ridica colesterolul! Nu iti face un obicei din a manca omleta zilnic.

6. Citricele (portocale, mandarine, lamai, lime) sunt printre cele mai cunoscute alimente ce ard grasimile datorita puterii de a creste rata metabolica, adica numarul de calorii pe care corpul le arde atunci cand este in repaos. In aceeasi masura, acidul citric ajuta la descompunerea moleculelor de grasime, care sunt astfel mai usor eliminate din organism.

Ia in considarare aceste alimente care ard rapid grasimile si nu renunta in totalitate la grasimi pentru ca sunt benefice!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver