Mananci sanatos de luni pana vineri, insa, in weekend, toata stradania ta se duce pe apa sambetei: ajungi la mall si te intalnesti cu fast-food-ul. Si cum sa-i rezisti? Mai ales ca, nu-i asa, te gandesti ca ai mancat sanatos toata saptamana, iar acum iti poti permite un mic rasfat. Iata ce trebuie sa stii despre abtinerea de la mancare.

Partea proasta in toata aceasta poveste este ca un mic rasfat atrage dupa sine un altul. Ai mancat fast-food si iti spui ca ai voie sa-ti iei si un desert. In definitiv, oricum ti-ai prejudiciat dieta. Iar cercul vicios poate continua si a doua zi. Totul sub marele pretext al weekendului! Iata ce trebuie sa stii despre abtinerea de la mancare.

Abtinerea de la mancare – Mancarea fast-food te ingrasa mai rau decat iti dai seama

Desi nu e o tragedie daca iti permiti sa mananci si alimente mai putin sanatoase in weekend, n-ar trebui sa-ti faci un obicei din asta. Nici nu stii cat de usor poti sa anulezi tot efortul depus ca sa mananci sanatos in timpul saptamanii – si asa, in weekend, mancam mai nesanatos decat de obicei. Iar daca la alimentatia aceasta permisiva, mai adaugam si fast-food, atunci caloriile consumate ajung sa depaseasca limitele oricarei diete sanatoase.

Si totusi… tentatiile de weekend sunt enorme. Cum sa rezisti la fast-food cand peste tot in jurul tau, aproape toata lumea mananca? Iti propunem un mic plan pe care e bine sa-l ai in vedere, daca ajungi la mall sau in orice alt loc unde fast-food-ul iti face cu ochiul.

Abtinerea de la mancare – Trucuri ca sa rezisti ispitei de a manca fast-food in weekend

Abtinerea de la mancare – Incepe-ti weekendul cu un mic dejun copios. Daca nu mananci bine dimineata si ajungi in oras, cel mai probabil ti se va face foame si vei fi mai tentata sa mananci nesanatos. Iar fast-food-ul e foarte la indemana! Ca sa te tii departe de tentatii, ai grija sa ai un mic dejun copios si sanatos. Opteaza pentru un smoothie in care sa pui o lingura de pudra proteica, un bol de iaurt cu ovaz si fructe, o omleta cu legume etc.

Abtinerea de la mancare – Tine in geanta o punguta cu nuci si seminte. Daca ti se face pofta sa rontai ceva sarat cat esti in oras, ia-ti gandul de la portia de cartofi prajiti! Sunt extrem de nesanatosi si plini de calorii. In locul lor, mananca un pumn de nuci si seminte, pe care, e bine sa le ai tot timpul in geanta. Fa-ti tu propriile mixuri cu migdale, caju, nuci, alune neprajite. Poti adauga si fructe uscate precum goji, merisoare, stafide.

Sfaturi pentru abtinerea de la mancare

Abtinerea de la mancare – Bea apa cand poftele apar! Foamea poate fi confundata adesea cu setea fiindca ambele senzatii sunt controlate de aceeasi parte a creierului, hipotalamusul. Asa ca atunci cand crezi ca ti-e foame, e posibil sa fii deshidratata! Ai grija sa bei tot timpul apa, iar daca iti e greu, aromatizeaz-o cu diverse fructe: bucati de pepene rosu sau pepene galben, afine, capsuni, zmeura, felii de lamaie sau de portocala.

Abtinerea de la mancare – Alege-ti cu grija restaurantele in care iesi. Daca mergi intr-un restaurant de tip fast-food, invariabil vei ajunge sa-ti comanzi ceva nesanatos. Cel mai intelept este sa le eviti. Convinge-ti prietenii sa testati restaurante noi, care au si variante sanatoase de mancare. Daca mergi la mall, la o mica sesiune de shopping, evita zona de restaurante; ia masa in alta parte daca iti este foame.

Abtinerea de la mancare – gandeste-te la altceva!

Abtinerea de la mancare – Tine-ti mintea ocupata ca sa uiti de pofte! Poftele tin intre cinci si 20 de minute, spun editorii de la steadystrength.com. Cand simti ca te loveste pofta de fast-food incearca sa nu te mai gandesti ca ai manca asta sau cealalta. Daca nu reusesti pur si simplu, apuca-te de o activitate care te ajuta: iesi la plimbare, citeste o carte, pune-ti un film. De asemenea, poti sa domolesti pofta de fast-food si cu o mica gustare sanatoasa. Mananca fructe fiindca contin zaharuri care elibereaza serotonina si iti dau o stare de bine.

Abtinerea de la mancare – Inlocuieste produsele fast-food cu alternative sanatoase. E weekend si ai pofta de fast-food. Nu da iama in primul restaurant de aces tip, fiindca la finalul mesei, vei incepe sa te simti vinovata fiindca n-ai putut sa te abtii. Solutia cea mai inteleapta este ca mananci alimente alternative la fast-food, care iti vor satisface poftele intr-un mod sanatos. Spre exemplu, inlocuieste cartofii prajiti cu cartofi dulci, copti in cuptor, popcornul de la film cu popcorn gatit in casa, in ceaun, inghetata cu inghetata facuta in casa, sucurile acidulate cu sucuri naturale si ceaiuri. Fii cat mai creative, astfel incat sa te simti rasfata, dar fara sa mananci prea multe calorii!

Acum ca stii cum sa ocolesti tentatiile de weekend, iata si un mic plan ca sa incepi sa mananci mai sanatos si in timpul saptamanii!

Foto: Guliver