Cum sa-ti pacalesti mintea si cum sa mananci mai putin

Atunci cand vine vorba de mancare, nu ne descurcam prea bine cu autocontrolul. Din fericire, exista cateva trucuri care sa te ajute sa-ti pacalesti mintea si sa mananci mai putin.

Ai preparat un fel de mancare care arata si miroase minunat. Te pui la masa, mananci o portie, dar inca simti ca inca ti-e pofta. Intr-un fel, mintea ta te pacaleste sa iti mai pui o portie, chiar daca nu intra in planul de dieta. Fitstar.com iti spune cum sa-ti pacalesti tu mintea, pentru a pune in farfurie portii mai mici si astfel sa ajungi sa mananci mai putin.

10 trucuri ca sa mananci mai putin

1. Foloseste farfurii si boluri mici. Potrivit unor studii recente, astfel, o sa pui portii mai mici de mancare. Motivul este un fenomen numit Iluzia Delboeuf potrivit caruia intr-un cerc mai mare continutul din mijloc pare sa fie intr-o cantitate mai mica. Si astfel, de obicei, in farfurii mai mari ne punem portii prea mari.

2. Foloseste un bol sau o farfurie de culoare diferita fata de mancare. Un studiu arata ca, cu cat contrastul dintre culoarea farfuriei si mancare este mai mare, cu atat exista sanse mai mici sa mananci prea mult.

3. Asorteaza-ti fata de masa cu farfuriile. E un truc care are legatura cu primele doua si se refera la aceeasi iluzie. Daca fata ta de masa este alba si farfuria la fel, atunci vei vedea mai clar dimensiunea portiei tale.

4. Alege gustari cu 100 de calorii. Un studiu din 2011 arata ca, daca alegi snackuri in pachete mai mici, care contin doar 100 de calorii, atunci o sa consumi cu 25,2% mai putine calorii in total.

5. Nu manca in fata televizorului sau laptopului. Cu cat esti mai distrasa, cu atat ai sanse sa mananci mai putin. Participantii la un studiu au fost rugati sa manance in timp ce jucau Solitaire. Ulterior, au raportat ca se simteau mai putin satui dupa ce terminau. De asemenea, mancau de doua ori mai multe gustari.

6. Tine mancarea mai departe. Cu cat oala cu mancare este mai aproape de tine, cu atat cresc sansele sa-ti mai pui o portie in farfurie. Gradul de apropiere si de vizibilitate al mancarii iti mentine pofta ridicata.

7. Bea din pahare inalte. Un studiu din British Medical Journal a descoperit ca oamenii toarna cu 20-30% mai mult alcool in pahare scunde si cu gura mai larga decat in cele inalte, cu volum identic.

8. Foloseste o furculita mai mare. Un alt studiu a demonstrat ca cei care mananca cu ajutorul unei furculite mai mari au mancat mult mai putin decat cei cu furculite mai mici.

9. Inchipuie-ti ca mananci felul tau preferat. Cercetatorii au descoperit ca mananci mai putin daca iti imaginezi la inceput cum va fi experienta. Trebuie sa iti inchipui complet actul de a manca, nu trebuie sa te gandesti doar la felul respectiv. De ce? Pentru ca diferenta dintre a iti imagina un lucru si chiar a-l face ar putea fi mai mica decat crezi.

10. Taie mancarea in bucati mici. Un studiu psihologic arata ca astfel iti pacalesti mintea ca mananci mai mult decat gusti de fapt. Asa ca, data viitoare cand iti faci un sandvis, de exemplu, taie-l in patru bucati.

Daca ai aplicat aceste sfaturi, iti spunem si cateva trucuri care sa-ti taie pofta de mancare

Foto: Guliver