Vrei sa mai slabesti? Nu e nevoie sa treci prin diete drastice si chinuitoare! Cu pasi mici poti face mari schimbari chiar si in ceea ce priveste alimentatia. Si poti chiar sa tai din caloriile zilnice fara sa simti ca faci un efort supraomenesc!

Si e si mai eficient asa! Nu doar ca vei slabi sanatos si treptat, dar vei putea sa-ti mentii greutatea si mai usor. Altfel, daca pici in capcana dietelor fulger, unde pierzi cateva kilograme peste noapte, exista riscul sa ajungi sa te ingrasi. Si stim ca nu-ti doresti asta. Editorii site-ului today.com ne spun care e strategia ca sa mai reducem din caloriile zilnice intr-un mod sanatos.

Cum sa reduci caloriile zilnice – Micsoreaza-ti cafeaua

Daca esti obisnuita sa bei in fiecare dimineata un caffe latte mare, inevitabil, vei creste si numarul caloriilor lichide din meniul tau. Siropurile, frisca, laptele, fulgii de ciocolata si alte ingrediente adaugate iti pot transforma cafeaua dintr-o bautura cu zero calorii intr-una cu multe calorii.

Incearca sa optezi pentru o cafea mai mica in loc de una mare si, mai ales, incearca sa-ti pastrezi cafeaua cat mai simpla.

Cum reduci caloriile zilnice – Opteaza pentru fructe si iaurt grecesc in loc de desert

Daca obisnuiesti sa te mai rasfeti din cand in cand cu cate ceva dulce, chiar daca tii dieta, nu e o tragedie. Dar daca vrei sa tai din caloriile zilnice si esti foarte atenta la ceea ce mananci, cel mai bine e sa inlocuieste de tot dulciurile din alimentatie. Mananca fructe proaspete sau daca simti nevoia de ceva si mai satios, opteaza pentru iaurt grecesc cu fructe proaspete (proteinele din iaurt te vor ajuta sa te simti satula mai mult timp si va da un boost de energie si metabolismului).

Ca sa monitorizezi caloriile zilnice mai atent, noteaza tot ce mananci intr-un jurnal!

Mananca mai multe alimente bogate in fibre ca sa reduci caloriile zilnice

Salatele, fructele si legumele contin fibre care te satura pe termen lung si au si putine calorii, deci nu ingrasa.

Incearca sa-ti construiesti meniul in jurul fructelor si legumelor de sezon: pepene rosu, pepene galben, capsune, zmeura, piersici, cirese, afine, rosii, castraveti, ceapa verde etc.

In plus, moleculele de apa din fructe si legume se absorb mai repede in celule decat apa obisnuita si te ajuta sa mentii corpul hidratat o perioada mai indelungata.

Bea vin doar in weekend ca sa tai din caloriile zilnice

Desi vinul rosu este bun pentru inima, un pahar-doua in fiecare seara iti poate incarca meniul cu calorii. Cel mai bine, pastreaza vinul ca si rasfat pentru weekend. Iar daca simti nevoia sa bei un pahar de vin, inlocuieste-l cu o limonada fara zahar sau orice alta bautura cu zero calorii.

Caloriile zilnice in scadere: Inlocuieste sosurile cu condimente

Un burger vegetarian se poate transforma intr-o bomba calorica daca il incarci cu prea mult sos barbecue, maioneza sau ketchup. Nu doar ca sunt nesanatoase, dar contin si foarte multe calorii. Solutia este sa eviti aceste sosuri si sa asezonezi orice mancare sanatoase cu condimente proaspete si uscate. In plus, condimentele uscate sunt eficiente pentru slabit fiindca ajuta la arderea caloriilor.

Foto: Guliver