Cum iti revii dupa un rasfat culinar

Dieta sanatoasa sau cura de salbire pe care o urmezi este pusa la grea incercare in weekend, cand se ivesc o multime de ocazii de a trisa: esti invitata la masa la parinti, iesi in oras cu prietenii sau ai chef sa gatesti ceva mai putin sanatos. Desi rasfatul culinar este minunat pe moment, in doar cateva ore te vei simti demoralizata.

Dieta sanatoasa pare ca si ratata, iar sentimentul de vinovatie care te incearca dupa weekend, te impinge sa faci greseli alimentare in continuare. Uneori, te gandesti ca regimul este compromis deja si incepi, incet-incet, sa mananci si alimente nepermise pana cand ajungi sa abandonezi total stilul de viata sanatos.

Dieta sanatoasa este pusa in pericol daca dupa un weekend de rasfaturi culinare incepi sa te infometezi

Specialistii spun ca, dupa un weekend de rasfat culinar in care am mancat multe dulciuri, organismul se deregleaza, iar apoi ii este greu sa o ia de la capat cu o dieta sanatoasa. Riscul este sa apara pofta de dulce, care, de multe ori, este vinovata pentru esecul dietei.

Alteori insa se poate intampla exact invers: te simti prea vinovata ca ai mancat mult si prost in weekend, si ca sa scapi de toate caloriile acumulate, incepi sa te infometezi. Ceea ce nu este o idee prea buna; vei resimti puternic senzatia de foame si exista pericolul sa cazi prada unor pofte de alimente nesanatoase. Vei sfarsi sa te simti si mai prost si, cu greu, iti vei mai relua stilul de viata sanatos.

Ca sa nu cazi in niciuna dintre cele doua extreme, iata ce poti face dupa un weekend de rasfat culinar, astfel incat sa nu-ti periclitezi dieta.

Cum sa revii la dieta sanatoasa dupa un weekend de rasfat culinar

1. Recunoaste ca ai gresit si iarta-te

Nu incerca metode radicale ca sa scapi de caloriile acumulate peste weekend, cum ar fi infometarea, ci, pur si simplu, recunoaste ca ai gresit si iarta-te. Daca esti critica cu tine, nu vei reusi sa te simti mai bine. Nu te gandi ca esti o persoana groaznica, fara pic de ambitie, ci ca esti o persoana care, prin intermediul mancarii, a incercat sa-si indeplineasca o nevoie. Toti suntem asa.

2. Detoxifiaza-te

Ca sa incepi sa te simti mai bine, psihic si fizic, reincepe dieta sanatoasa cu un mic detox. Include in meniul saptamanii de dupa weekend alimente puternic detoxifiante, care elimina toxinele din corp: vegetalele verzi (spanac, varza), citrice (lamaie, portocale, grepfrut) – stimuleaza digestia, ceai verde (stimuleaza ficatul datorita unui compus numit catechina), nuci si seminte (dovleac, in, nuci, migdale etc).

3. Fii atenta la ce mananci in zilele urmatoare

Incearca sa consumi alimente cat mai sanatoase, cereale integrale, fructe si legume, carne usoara (acestea te vor ajuta sa-ti regasesti echilibrul alimentar, te mentin satula si iti ofera si carbohidratii necesari astfel incat sa nu ti se faca pofta de dulce). Este important sa nu consumi alimente procesate pentru cateva zile, ca sa-ti detoxifiezi corpul. Fereste-te de snacku-urile dulci si sarate, prajiturele, produse de patiserie, alcool, lactate sau carne procesata.

4. Bea cat mai multe sucuri

Sucurile te vor ajuta sa te mentii hidratata (in general, dupa un weekend de rasfat culinar, rezultatul este deshidratarea si retentia de apa) si iti vor hrani corpul cu nutrienti pretiosi. Poti sa folosesti ca si ingrediente: spanac, ghimbir proaspat, castraveti, mere verzi, lamaie, telina, varza furajera. Evita ingredientele bogate in zahar: pepene galben, ananas, morcovi, portocale.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver