7 reguli ca sa eviti excesele

Crezi ca e incredibil de greu sa mananci sanatos de Sarbatori? Afla ca urmand cateva reguli bine puse la punct, vei reusi sa ai o alimentatie sanatoasa si nu vei suferi de pe urma exceselor. Iata micul nostru ghid pentru o alimentatie sanatoasa de Sarbatori!

Iesi din randul celor care fac excese culinare in aceaste zile si alege sa ai un stil de viata echilibrat si frumos. Nu te gandi ca iti sugerez sa renunti la a gusta din delicioasele sarmale ale mamei sau din cozonacul bunicii. Nici intr-un caz!

Ceea ce iti recomand insa este sa mananci intelept. Stiu ca este un sfat pe care il auzi aproape obsesiv in aceasta perioada la televizor (medicii dau tot felul de avertizari ca sa fim cumpatati la masa), insa daca vrei sa ai niste Sarbatori frumoase, este obligatoriu sa tii cont de el.

O alimentatie sanatoasa iti va aduce o stare de bine atat la nivel fizic, cat si psihic!

Ca sa-ti venim in ajutor, am gasit o gramada de sfaturi usor de pus in aplicare. Respecta macar cateva dintre ele si tot vei avea un meniu mai sanatos. In plus, te vei simti si mai bine la nivel digestiv, evitand toate problemele inerente exceselor culinare (balonari, constipatie, dureri abdominale etc). Mai mult decat atat, beneficiile unui regim calculat se vor vedea si in starea ta de spirit: vei avea mai multa energie si mai mult chef de viata, la fix pentru a onora intalnirile cu prietenii dragi, escapadele la patinoar sau sesiunile de shopping!

7 reguli pentru a avea o alimentatie sanatoasa de Sarbatori

1. Inainte sa pleci la o petrecere (chiar si inainte de party-ul de Revelion) mananca acasa o mica gustare; poate fi orice contine ingrediente sanatoase: niste legume crude ori o salata de fructe. In acest fel vei fi mai putin tentata sa mananci peste masura la petrecere!

2. Echilibreaza-ti farfuria! Nu fii tentata sa pui pe farfurie numai cu alimente grele (friptura, sarmale, carnati), ci adauga pe langa acestea si niste legume crude sau inabusite. Daca esti la o petrecere, nu iti umple farfuria cu primele preparate pe care le vezi! Studiaza putin masa si alege doar acele mancaruri care iti plac, incercand sa nu faci excese.

3. Nu te simti obligata sa mananci tot din farfurie daca esti in vizita la parinti! Lasa deoparte preparatele care nu iti plac prea tare si nu le manca doar din bun simt. In plus, invata sa refuzi. Daca esti in vizita si nu iti este foarte foame, spune foarte clar asta fara sa iti jignesti rudele/prietenii. Mai bine cere un suc natural, un ceai sau o cafea!

4. Mananca pana cand te saturi, nu pana cand nu mai poti. Savureaza preparatele preferate de la masa, in timp ce mananaci portii mici. Este important sa iei imbucaturi mici ca sa simti senzatia de satietate mai rapid.

5. Daca ai simtit ca ai mancat prea mult la o masa, la urmatoarea nu mai face excese! Ca sa te ingrasi ai nevoie de 500 de calorii pe zi, in plus, fata de necesarul zilnic. Asa ca daca faci un mic exces la o masa, este de iertat, insa daca o tii numai in excese s-ar putea ca dupa aceasta perioada, chiar sa te trezesti cu cateva kilograme in plus.

6. Nu sta prea mult in jurul mesei cu mancare daca mergi la o petrecere. Alege-ti doar trei-patru feluri de mancare care iti fac placere, iar apoi indeparteaza-te ca sa nu fii tentata sa mai degusti si altceva. Daca esti in mijlocul unei conversatii, iti va fi mai greu sa te sustragi ca sa-ti reumpli farfuria!

7. Bea apa inainte de a consuma o bautura alcoolica. In acest fel, nu vei fi tentata sa-ti potolesti setea cu bautura respectiva (care, apropo, daca este alcoolica ingrasa!). Bea apa si intre alte bauturi: ceai, cafea, ca sa nu te deschidratezi prea tare, dar si ca sa consumi aceste bauturi moderat!

Daca vrei sa slabesti, urmeaza acest mic ghid pentru o alimentatie sanatoasa de Sarbatori, si testeaza si dieta in functie de grupa sanguina!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver