Cum sa-ti intaresti imunitatea atunci cand vine sezonul rece

Se apropie vremea rece si sezonul racelilor. De aceea, trebuie sa iti intaresti imunitatea de pe acum, pentru a nu fi prea vulnerabila la virusi. Mai ales ca, daca lucrezi intr-un birou, racelile au tendinta sa circule de la o persoana la alta

Chiar daca afara este inca foarte cald, toamna se apropie din ce in ce mai mult. Preintampina eventualele probleme de sanatate cu un regim bogat in vitamine. Daca iti intaresti imunitatea chiar de azi, ai sanse sa scapi chiar si de cel mai mic stranut, potrivit bodyandsoul.com.

Desi nu exista un aliment anume care cu siguranta te va proteja atunci cand se strica vremea, un corp sanatos este unul mai putin vulnerabil la virusii din mediul inconjurator.

Sfaturi ca sa-ti intaresti imunitatea

1. Nu uita de vitamina C. Cea mai cunoscuta metoda de a-ti creste rezistenta organismului, mai mult ca sigur ca deja consumi alimente bogate in ea, precum citrice, dar si papaya, ananas, kiwi, mazare si broccoli.

2. Consuma alimente bogate in zinc. Adultii au nevoie de 12 miligrame de zinc pe zi si de multe ori nu consuma aceasta doza optima. Poate fi gasit in fructe de mare, nuci, paine integrala si cereale pentru micul dejun. Zincul este implicat in functionarea buna a leucocitelor, care se lupta cu infectiile.

3. Bea multa apa. Deshidratarea poate inrautati simptomele de raceala si iti face rau la digestie. Poti sa bei apa calda cu o felie de lamaie.

4. Consuma ceai verde. Acesta este plin de antioxidanti. Daca bei mai mult de trei cani in fiecare zi, metabolismul tau va deveni mult mai puternic.

5. Mananca multi morcovi. Acestia sunt plini de beta caroten, un antioxidant benefic, care iti protejeaza si pielea.

Cu cat fructele si legumele pe care le mananci sunt mai viu colorate, cu atat sunt mai bune pentru tine. Sfecla, cartofii dulci, portocalele si dovleacul sunt plien de nutrienti si le poti consuma in forma de sucuri, supe, calite sau coapte.

Top 8 al alimentelor pentru sezonul rece

1. Broccoli. Este plin de antioxidanti.

2. Morcovii. Plini de beta caroten.

3. Ardei grasi rosii. Reprezinta o doza masiva de vitamina C.

4. Kiwi. Un singur fruct contine necesarul zilnic de vitamina C.

5. Portocalele. Un singur fruct contine necesarul zilnic de vitamina C.

6. Ceai verde. Un antioxidant foarte puternic.

7. Ciupercile. O sursa foarte bogata de antioxidanti.

8. Midiile. Au un continut ridicat de zinc si iod.

Un alt aliment care te ajuta cu imunitatea este miso! Afla cum il poti integra in dieta ta.