O legatura esentiala

Saptamana trecuta am vorbit in cadrul rubricii Ghid de nutritie despre ce trebuie sa faci pentru a te hidrata corect: gasesti regulile hidratarii corecte aici. Astazi, vom continua aceasta discutie fiindca apa este cheia unei vieti sanatoase si indelungate. Este important sa o consumi cu regularitate, dar sa tii cont si de continutul hidric al alimentelor din meniul zilnic. Apa este esentiala in eliminarea toxinelor, pentru fluiditatea si buna circulatie a sangelui, pentru activitatea celulara, dar si pentru stimularea digestiei, diminuarea apetitului si metabolizarea grasimilor din tesuturi.

Majoritatea alimentelor trecute printr-un proces termic nu contin foarte multa apa:

– painea 30%

– untul 16%

– branza 40

– cerealele 5%

Insa vegetalele o contin din abundenta:

– Castravetii, telina si salata verde 95%

– Broccolli, varza, morcovii, piersicile si capsunele 90%

Semnele clare ale deshidratarii organismului:

– culoare inchisa a urinei

– alergii

– constipatie

– stare permanenta de oboseala

– buze uscate

– piele uscata

Calitatea apei pe care o bei este extrem de importanta si direct responsabila de beneficiile acesteia. Atunci cand alegi o dieta raw, trebuie sa urmezi regulile care impun consumul apei curate, pure, alcaline, saraca in minerale (in special calciu), cu un pH potrivit si o structura asemenea. Variantele sunt generoase – unii experti prefera apa distilata, altii pe cea de izvor, dar sunt si pareri care inclina spre filtrele speciale. Numitorul comun ramane puritatea.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver