lista de alimente raw buna in orice bucatarie

Noteaza-ti urmatoarea lista de alimente raw daca vrei sa mananci mai bine! Hrana vie e importanta in orice dieta sanatoasa, nu e doar un statement al raw-foodistilor!

Ai nevoie de alimente raw in bucatarie deoarece acestea sunt pline de vitamine, minerale si antioxidanti de care oricine are nevoie.

Alimente raw bune in orice dieta sanatoasa

Mai mult, faptul ca alegi sa mananci aceste alimente crude, si nu preparate termic, iti poate aduce beneficii suplimentare: un continut nutritional mai ridicat si enzime nealterate (la temperaturi mai mari de 45 de grade, enzimele din alimente se pot distruge usor).

Fiindca a venit vara, iti recomandam sa mananci cat mai multe alimente raw! Te vor ajuta sa slabesti, sa ai o digestie mai buna si mai multa energie.

Alimente raw: Vegetale si legume verzi

Spanac, broccoli, varza, varza de Bruxelles, rucola, telina verde, andive, salate, radicchio, mazare, fasole verde, lastari, rucola, patrunjel, busuioc iar lista poate continua! Incearca sa consumi cat mai multe dintre aceste legume verzi in salate, supe, smoothie-uri si sucuri. Secretul este sa le ai tot timpul la indemana si sa nu uiti de ele prin frigider!

Alimente raw: Nuci caju

Iti plac migdalele? Nu te focusa doar pe un anumit tip de nuci! Cheia este sa le variezi ca sa nu plictisesti de ele. Incearca nucile caju – sunt plinde de minerale si grasimi bune pentru creier, piele, oase si sanatate mentala. Poti savura nucile caju pur si simplu, dar le poti adauga si dressing-uri de salate, supe si chiar smoothie-uri. Iti aduc si un aport de fibre suplimentare!

Alimente raw: Alge

Nu trebuie sa mananci alge in fiecare zi ca sa ai o dieta sanatoasa, dar e bine ca din cand in cand sa le mai pui in cate-o salata sau in cate-un smoothie. Alegele sunt o sursa bogata de vitamina C, E si B-uri, magneziu, calciu, fier, iod si clorofila. Alegele nori sunt un bun detoxifiant si alcalinizeaza sangele, spirulina este o proteina complete, algele dulse scad nivelul colesterolului. Poti cumpara alge de pe site-urile specializate cu produse bio.

Alimente raw: Nuca de cocos

Este unul dintre cele mai hidratante alimente pe care le poti avea in bucatarie! Apa de cocos contine electroliti naturali care hidrateaza corpul mai bine decat orice bautura. Nuca de cocos contine si grasimi sanatoase care micsoreaza colesterolul si iti imbunatatesc functionarea creierului si a inimii.

Alimente raw: Polenul de albine

Contine peste 90 de nutrienti esentiali sanatatii si are in compozitie peste 40% proteina. Foloseste polen de albine in smoothie-uri si chiar salate! Si daca tot am ajuns aici, ia in considerare si mierea raw, cea care nu este procesata deloc!

Alimente raw: Semintele de chia

Sunt perfecte pentru micul dejun si pentru orice gustare fiindca iti dau satietate si le poti combina cu fructele si nucile preferate! Iti aduc un aport extraordinar de omega 3, antioxidanti si proteine vegetale, dar si minerale precum fier si calciu. Daca nu te-ai imprietenit pana acum cu chia, iata o reteta foarte simpla de budinca de chia pe care o poti testa cu prima ocazie!

Iata si alte alimente care fac dieta raw unica si spectaculoasa!

Foto: Guliver