alimentatia care combate depresia

Potrivit unui studiu publicat in revista BMC Medicine in luna septembrie a acestui an o alimentatie sanatoasa poate preveni depresia.

Studiul care a urmarit peste 15.000 de fosti studenți spanioli, a constatat ca persoanele care au ales diete bogate in fructe, legume, nuci si cu putine produse din carne prelucrata s-au confruntat mai rar cu episoade de depresie in cei 10 ani de studiu decat persoanele cu o alimentatie bogata-n carne si dulciuri.

Dieta care a aratat cea mai mare reducere a riscului de depresie a fost un regim alimentar similar cu dieta mediteraneana care include legume, fructe, legume, nuci si un consum moderat de alcool. Este demn de remarcat faptul ca aderarea moderata la un regim alimentar sanatos scade riscul de depresie, insa persoanele care au o dieta extrem de stricta nu sunt protejate de ea.

Desi in acest moment studiul respectiv este mult prea limitat pentru a conduce la luarea unor masuri oficiale, legatura dintre sanatatea mintala si dieta ar trebui luat mult mai in serios.

Pestele – nicio zi fara el!

Si saptamana trecuta, un studiu publicat in Journal of Epidemiology and Community Health a constatat ca persoanele din Europa care consuma mai mult peste au cu 17% mai putine sanse sa fie deprimati decat cei care mananca peste foarte rar.

Cercetatorii au emis ipoteza conform careia acizii grași din peste ar putea afecta neurotransmitatorii creierului, care joaca un rol important in depresie. Sugestia este în conformitate cu clasificarea Asociatiei Americane de Psihiatrie care sustine ca suplimentele cu acizi grasi Omega-3 acizi sunt o buna “terapie complementara” pentru o tulburare depresiva majora. Este, de asemenea, posibil ca participantii la studiu care consumau mai des peste sa aiba o alimentatie mai sanatoasa per total.

Foto: iStockphotos