pofte nocturne femeie in pat

Fetelor, ce ne facem daca avem pofte nocturne? Ciocolata, inghetata si numiti voi orice alte dulciuri mai mancati sunt dezastruoase pentru silueta in general, dar consumate la ore tarzii sunt o cale sigura catre ingrasare si chiar probleme de sanatate. Iata tot ce nu stiti despre poftele nocturne!

Astfel de pofte nocturne nu iarta pe nimeni sau aproape pe nimeni. Ai o viata haotica (si mai toate o avem), alergi de colo-colo toata ziua si nu ajungi sa mananci corect? Atunci mai mult ca sigur ca seara vei simti o nevoie puternica de a compensa stresul de peste zi mancand dulciuri si alimente mai putin sanatoase. Iar asta se intampla chiar daca ai avut o cina copioasa si ar trebui sa fii satula.

Pofte nocturne: care e legatura cu stilul de viata

Totul este explicabil: un stil de viata agitat, in care sari peste mese de-a lungul zilei ori mananci cand apuci, orice apuci, duce la cresterea apetitului noaptea. Practic, asta se intampla fiindca ziua nu ii dai corpului vitaminele, mineralele si caloriile de care are nevoie ca sa-si desfasoarele procesele metabolice noaptea.

Stresul de peste zi poate duce si la dezechilibre hormonale, iar, de aici si pana la aparitia unor pofte nocturne incontrolabile nu mai e decat un pas. Grelina este un hormon care “activeaza” apetitul – te face sa simti ca iti e foame – iar leptina e hormonul care regleaza satietatea – iti spune cand trebuie sa te opresti din mancat. Stresul poate da peste cap functionarea acestor doi hormoni, ceea ce poate contribui la dorinta de a manca noaptea.

Si stilul de viata pe care il ai poate duce la aparitia unor astfel de pofte nocturne. Daca, spre exemplu, te culci tarziu, dar ai mancat cina in urma cu cinci-sase ore, mai mult ca sigur ca vei fi tentata sa mai rontai cate ceva cat stai la televizor.

Pofte nocturne – de ce le cadem prada

Dar, dincolo de stilul de viata, nutritionistii cad de acord si asupra urmatorului fapt: multe dintre noi mancam din pura obisnuinta. Iar aceasta obisnuinta a fost creata saptamani dupa saptamani, luni dupa luni si chiar ani dupa ani. Recunoastem, e dificil sa rupem acest cerc vicios, insa trebuie sa o facem pentru binele sanatatii noastre.

Mancatul la orele tarzii ingrasa. Asta fiindca metabolismul functioneaza mai lent si nu poate sa arda surplusul de calorii consumate. E simplu: mancarea pe care o consumi la ore tarzii din noapte va fi metabolizata si digerata mult mai incet. Cu cat metabolismul se misca mai incet, cu atat esti predispusa sa acumulezi kilograme. Si nu numai asta: poti sa faci diabet, poti sa-ti dai digestia peste cap ori chiar poti sa incepi sa ai probleme serioase cu somnul!

Cel mai important in toata aceasta poveste este sa constientizezi ca te lasi prada unor pofte nocturne si mananci dulciuri si snacks-uri sarate cand n-ar trebui. Iata si un plan ca sa reusesti sa scapi mai usor de astfel de pofte nocturne.

Ce sa faci ca sa controlezi astfel de pofte nocturne

Pofte nocturne – Mananca multe fibre pe parcursul zilei. Alimentele bogate in fibre tin de foame mai mult timp si te pot ajuta sa controlezi poftele nocturne. Fibrele solubile stabilizeaza zaharul din sange ca sa nu ajungi sa poftesti la dulciuri noaptea, iar fibrele insolubile iti umplu stomacul si reduc senzatia de foame. Iata si cum sa consumi mai multe alimente bogate in fibre!

Pofte nocturne – Mananca cele trei mese pe zi si doua gustari intre ele, ca sa-ti tii zaharul din sange la un nivel optim, astfel incat sa fii mai putin tentata sa mananci zahar si grasimi. La mese ar trebui sa ai cereale integrale, fructe si legume, lactate slabe in grasimi si proteine usoare. Mananca micul dejun intr-o ora dupa ce te trezesti, si ia o gustare inainte de pranz si una dupa pranz.

Pofte nocturne – Arunca toate snacksurile nesanatoase din casa: chipsuri, ciocolata, bomboane sau prajituri. Nici nu stii cu cate calorii iti incarca aceste alimente meniul zilnic! Asa ca redu tentatia cat de mult posibil si goleste-ti dulapul. In schimb, umple-ti frigiderul cu fructe si legume, pe care le poti savura chiar si dupa cina!

Pofte nocturne – Satisfa poftele cu cap! Daca nu te poti abtine de la a manca putina ciocolata, macar incearca sa mananci ciocolata neagra in loc de orice alta varianta. Inghetata poate fi inlocuita cu un smoothie congelat, iar snacks-urile sarate cu mixuri de nuci si alune neprajite. Nu uita! Secretul este doar sa degusti cate putin!

Pofte nocturne – Nu manca pe canapea sau in dormitor. Mananca chiar si micile gustari stand la masa. In acest fel, vei controla mai bine portiile – gandeste-te ca daca mananci in fata televizorului, direct din punga, e posibil sa exagerezi. Sau chiar sa nu te saturi si sa mai mergi dupa inca o portie. Cheia este mancatul constient!

Pofte nocturne – Fa-ti de lucru dupa cina. Nu sta in fata televizorului – specialistii spun ca si reclamele iti trezesc pofta de dulciuri. Incearca sa-ti gasesti o activitate relaxanta, care sa-ti ia gandul de la mancare: iesi si plimba cainele sau plimba-te tu, citeste o carte, suna-ti prietena cea mai buna etc.

Pofte nocturne – Culca-te devreme! Studiile arata ca persoanele care stau treze pana tarziu, au sanse mai mari sa se confrunte cu poftele nocturne. E si normal! De asemenea, cercetarile mai arata si ca daca dormi suficient noaptea, esti mai predispusa sa faci alegeri sanatoase ziua urmatoare!

Tu stii ce inseamna ca ai pofta de ciocolata sau de sarat? Te ajutam sa elucidezi misterul!

Foto: Guliver