Ceapa verde, mazare si spanac

Daca plimbarile in parc si cafeaua la terasa se numara printre lucrurile care te entuziasmeaza in aceste zile de primavara, mai adauga inca ceva la lista ta de bucurii: cateva alegeri inspirate in meniul zilnic. Conditia este sa te orientezi catre superalimente de sezon, pentru o energie debordanta si o sanatate de fier.

A venit primavara, iar acest lucru n-ar trebui sa se vada doar in schimbarea garderobei, ci si in meniul zilnic. Asa cum te-ai saturat sa te imbraci cu hainele groase de iarna, ar trebui sa spui pas si unora dintre alimentele grase pe care nu e asa rau sa consumi in lunile friguroase: carnuri, branzeturi, preparate cu multe sosuri, supe creme grele etc.

Primavara, meniul zilnic trebuie schimbat, intocmai ca si garderoba!

Pentru ca meniul zilnic sa fie unul corect, nutritionistii ne indeamna sa „coloram” farfuria si sa alegem cat mai multe superalimente de sezon. Acestea ne vor ajuta sa ne luam nutrientii de care avem nevoie, astfel incat sa ajutam organismul sa se „repare” si sa se „reinoiasca”, dar si sa se curete si sa se detoxifieze. Un alt mare beneficiu pe care il au alimentele de sezon este acela ca iti confera energia de care ai atata nevoie primavara, ca sa faci fata cu brio nesuferitelor astenii ce pot aparea.

Iti recomandam sa faci schimbari in meniul zilnic si sa incluzi superalimente de primavara; cel mai important este sa mergi la piata si sa le cumperi de acolo, decat de la supermarket. In acest fel, te asiguri ca provin de la tarani, sunt mult mai proaspete si, nu in ultimul rand, mai sanatoase! Iata lista pe care trebuie sa o ai la tine!

5 superalimente de sezon pe care ar trebui sa le includem in meniul zilnic fara sa ne gandim de doua ori

1. Ridichiile. Deviza ta ar trebui sa fie in aceasta perioada: nicio salata fara ridichii. Pe langa faptul ca dau culoare salatei si sunt super-gustoase, ridichiile iti ofera o treime din portia recomandata de vitamina C, vitamina K, vitamine din complexul B-urilor, calciu, fier, potasiu, magneziu. In plus, ridichiile mai contin si un compus numit izotiocianat, care s-a dovedit a lupta impotriva formarii celulelor canceroase.

2. Ceapa verde. Pentru acelea dintre voi care sunt mai sensibile si se confrunta cu alergiile de sezon, ceapa verde poate fi solutia. Aceasta contine un antioxidant numit quercitina care incetineste eliberarea histaminelor, compusi care declanseaza alergiile. Ceapa verde este foarte gustoasa in salate, contine extrem de putine calorii (32 de calorii intr-o ceasca) si o cantitate inseamnata de vitamina K, ce ajuta la evitarea formarii chiagurilor de sange.

3. Salata verde nu ar trebui sa-ti lipseasca de la masa in aceasta perioada. Este o sursa incredibila de antioxidanti, minerale si vitamine si nu are aproape deloc calorii. Cand cumperi salata, este recomandat sa o alegi pe cea mai inchisa la culoare pentru ca este mai bogata in nutrienti. De asemenea, daca o pastrezi in frigider mai multe zile, pune-o intr-o punga inchisa etans ca sa se mentina proaspata.

4. Mazarea dulce si aromata pe care o mancai acasa la mama cand erai copil, poate sa fie vedeta meselor tale in aceasta perioada. Mazarea este o leguma bogata in antioxidanti: flavonoide, carotenoizi si polifenoli care intaresc sistemul imunitar si au proprietati antiaging. Aviz vegetarienilor: mazarea contine si fier (o jumatate de ceasca are 1.2 mg de fier), dar si multe fibre, ce te pot ajuta sa-ti mentii greutatea dorita.

5. Spanacul. Ultimul, dar nu cel din urma, spanacul este alimentul ideal pentru o primavara de nota 10. Nutrientii din spanac intaresc sistemul imunitar si, pe asta cu siguranta nu o stiai, te ajuta sa-ti imbunatatesti performanta de la sala! Contine vitamina K, vitamina A, aproape tot necesarul de acid folic si mangan de care organismul tau are nevoie si 40% din necesarul de magneziu. Spanacul este mai mult decat un superaliment pentru ca imbunatateste memoria, combate cancerul ovarian si bolile de inima.

Ca sa fie sanatos, meniul zilnic, ar trebui sa contina si cat mai multe fructe si legume. Integreaza-le inteligent in dieta!

Text: Andreea Marinescu