Cum debuteaza corect un stil de viata vegetarian

Clasicele preparate din carne devin istorie cand iti propui sa treci la un regim vegetarian. Trebuie sa stii insa ca este foarte important sa excluzi preparatele din carne inteligent, nu dintr-o data! Te invatam cum sa faci tranzitia.

Pentru ca un regim vegetarian sa aiba succes, trebuie sa o iei metodic, sa renunti treptat sa mai consumi preparate din carne si nu dintr-o data, si sa incluzi cat mai multe fructe si legume in alimentatie. “Este mai fezabil sa incepi dieta la scara mica, decat sa-ti schimbi modul de a manca peste noapte”, spune nutritionistul si purtatorul de cuvant al Academiei Americane de Nutritie si Dietetica, Toby Smithson, citat de site-ul de sanatate ivillage.com.

Preparate din carne: cum sa le excluzi inteligent cand treci la un regim vegetarian

Unii experti recomanda asa: sa ai un meniu vegetarian o perioada scurta, o saptamana – zece zile. La sfarsitul perioadei, analizeaza cum te simti (vei avea mai multa energie si chiar vei slabi) si intreaba-te daca poti sa urmezi dieta si in urmatoarea luna. Cu cat vei ajunge mai departe, cu atat nu vei vrea sa te mai intorci inapoi. Este doar un exemplu de tranzitie la regimul vegetarian.

Cel mai important este insa sa stii cum sa renunti treptat la consumul de preparate din carne, astfel incat poftele sa nu te copleseasca si nici sa nu ai probleme cu deficitul de nutrienti. Iata niste ponturi.

Secrete pentru ca tranzitia la un regom vegetarian sa reuseasca

Invata sa inlocuiesti carnea cu alimente vegetariene

Femeile au nevoie de 46 de grame de proteine pe zi. In timp ce carnea este cea mai mare sursa de proteina, iti poti lua necesarul si din alte surse, la fel de nutritionale si de gustoase: leguminoase boabe, nuci si seminte, produse din soia, cereale integrale. O varianta buna este si carnea vegetala, un produs care imita carnea reala si care se obtine din soia, legume (cartofi, ciuperci) si gluten.

Incearca preparate vegetariene noi

Omleta vegetariana, supa de linte, taco cu avocado: suna foarte bine si…nu contin carne! Ca sa te dezobisnuiesti sa mananci carne, este important sa-ti pregatesti macar o masa pe zi care sa fie vegetariana. Eventual, cumpara-ti o carte de bucate cu retete vegetariene si incearca sa gatesti preparate noi, cu legume mai putin folosite in bucatarie.

Focuseaza-te pe garnituri

Cand ai la masa mai multe garnituri si salate, nu te vei mai concentra atat de mult pe carne. Asa ca, atunci cand gatesti, prepara cat mai multe feluri de mancare fara carne: cartofi la cuptor, mazare, fasole verde fiarta, broccoli si conopida sotate, salata de rosii si castraveti, salata de sfecla etc. Ai grija ca farfuria sa-ti fie tot timpul proportionata astfel: o jumatate sa contina legume, un sfert cereale integrale si un sfert proteine.

Mananca vegetarian o zi pe saptamana

Cea mai buna optiune poate fi ziua de luni, pentru ca de regula la inceput de saptamana suntem mai entuziasti sa facem lucrurile cum trebuie si in plus, vine dupa weekend, cand deja ai facut mici excese. Invata sa inlocuieste cele mai multe preparate din carne cu alternative la fel de delicioase si o data ce te simti confortabil, adauga inca o noua zi fara carne la regimul tau.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver