Ce pregatim la aperitiv, fel principal si desert

Masa de Paste a unui vegetarian poate fi la fel de spectaculoasa ca si cea traditionala, cu conditia ca preparatele sa fie cat mai variate si mai colorate. Iti dam cateva sugestii simple si delicioase pentru aperitiv, felul principal, desert si bauturi, pe care le poti adauga in meniul tau festiv. Spor la “bucatarit”!

Masa de Paste a unui vegetarian are nevoie de putina creativitate pentru a transforma alimentele de baza din meniu (legume, fructe, seminte si nuci, soia, ierburi si condimente) in preparate spectaculoase. Asa ca, detaliul cel mai important pe care trebuie sa-l ai in vedere inainte de a te apuca sa-ti creionezi meniul pentru masa de Paste este urmatorul: incearca sa experiementezi preparate cat mai festive, pe care nu le gatesti zilnic si, de asemenea, nu te limita la doar cateva alimente pe care le folosesti in mod obisnuit.

Variaza ingredientele pentru preparate, astfel incat masa de Paste sa fie diferita fata de una obisnuita

Orienteaza-te si catre legume si fructe mai “exotice” (poti alege dintre rubarba, cartofi dulci, sparanghel, andive, papaya, pepene galben, fructul pasiunii etc), dar si catre produse din soia: tempeh, edamame, miso. De asemenea, te poti inspira si din bucataria internationala ca sa incerci preparate vegetariene noi: o salata libaneza fattoush, o supa gazpacho din Andaluzia, o tarta tatin frantuzeasca etc. Cu cat meniul tau va fi mai bogat, cu atat il vei percepe ca pe unul de sarbatoare.

Si pentru ca masa de Paste trebuie sa fie una cat mai imbelsugata, meniul ar trebui sa fie alcatuit din aperitiv, fel principal, salata, desert, bauturi. Daca iti plac supele, poti incerca una. Important este sa gusti putin din fiecare, astfel incat sa nu te simti rau dupa aceea!

Iata insa si cateva idei pe care este bine sa le ai in vedere pentru masa de Paste!

1. Aperitivul

La aperitiv poti alege sa faci bruschete. Nu te gandi la banalele bruschete cu rosii (desi sunt absolute delicioase), ci incearca ceva mai inedit: foloseste anghinare, sparanghel, avocado, ciuperci, trage-le in tigaie si combina-le cu usturoi si ulei de masline pentru a obtine o minunatie de aperitiv.

Tot la aperitiv mai poti face si quesadilla de legume (trebuie doar sa cumperi niste tortillas de porumb ca sa infasori ingredientele), humus, salata de vinete, ciuperci umplute cu legume, guacamole servit cu morcovi si telina apio fierte, sfecla rosie trasa la tigaie etc.

2. Felul principal

Daca dai o scurta cautare pe internet cu retete vegetariene, vei descoperi o lista interminabila de preparate, care mai de care mai aratoase. Noua ne-au atras atentia urmatoarele: lasagna cu spanac si ciuperci, ardei umpluti cu orez brun, Ratatouille, paste cu linte sau paste cu broccoli si chilli.

Langa felul principal, oricare ar fi el, iti recomandam sa adaugi si o salata proaspata. Optiunile tin de fiecare si in acest caz. Pentru o salata mai deosebita insa poti alege sa prepari o salata de cartofi cu marar, salata verde cu mango sau fasole verde, sparanghel si muguri de pin.

3. Desertul

La desert, ai la dispozitie o multime de optiuni daca esti lacto-ovo-vegetariana. Poti face si cozonac, tort sau orice prajituri poftesti, insa daca nu mananci deloc oua si lapte, nu trebuie sa te panichezi. Alternativele exista si in acest caz: tort de morcovi, briose cu menta, cheese cake vegetarian, budinca de mere, milkshake de vanilie etc. Poti inlocui cu succes laptele si ouale cu variante vegetariene: lapte de cocos, lapte de soia sau lapte de orez. De asemenea, untului ii poate tine locul uleiul de rapita, sosul de mere si chiar fructul de avocado. Ca sa nu dai insa gres, te sfatuim sa iti alegi retetele de pe niste site-uri specializate renumite.

4. Bauturile

Desi este o ocazie festiva, n-ar trebui sa-ti lipseasca de la masa apa! Insa ca sa nu fie “plictisitoare”, pune in pahar cateva frunze de menta, cateva fructe congelate daca ai prin frigider (zmeura, afine), felii de lamaie sau de portocala.

Dupa aceea, mai poti face diverse sucuri de fructe: fresh-ul de portocale ar trebui si el sa fie nelipsit, la fel si limonada. Smoothie-urile de fructe sunt o alta varianta, daca iti plac, insa pot fi prea “grele” dupa ce deja ai mancat atata mancare. Eventual, poti bea un smoothie cu cateva ore inainte de masa de Paste. Si ceaiurile de plante sunt o optiune buna, asa ca ia-le in considerare!

Pentru ca masa de Paste sa nu-ti pricinuiasca din punct de vedere digestiv, manaca moderat si nu face excese!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver