Stiai ca in timpul noptii corpul tau arde calorii, chiar daca nu faci niciun fel de miscare? Numai simplul fapt ca respiri inseamna un consum de energie, ceea ce implica si pierderea unor calorii. Ca sa arzi insa eficient calorii noaptea, este esential sa tii cont si de alegerile alimentare pe care le faci ziua!

Numarul de calorii pe care il arzi noaptea este destul de mic, iar procentul exact depinde de mai multi factori: greutatea pe care o ai, nivelul de activitate fizica pe care il faci zilnic, tipul de metabolism (mai rapid sau mai lent), timpul pe care il dormi si chiar si temperatura din dormitor.

Femeile active si cele care dorm mai mult au sanse mai mari sa arda mai multe calorii pe timpul noptii

In functie de numarul de kilograme si de numarul de ore dormite pe noapte, se face un calcul. Potrivit site-ului de sanatate livestrong.com, o femeie care cantareste 55 de kilograme arde in jur de 51 de calorii intr-o ora de somn, iar in opt ore, 408 calorii. Cu cat greutatea este mai mare, cu atat se pierd mai multe calorii in timpul somnului.

Interesant de stiut este si faptul ca femeile care fac sport si care au masa musculara bine dezvoltata, ard mai multe grasimi si calorii noaptea decat cele sedentare. Cu cat esti mai activa ziua, cu atat energia consumata noaptea creste si caloriile se diminueaza! Studiile mai arata si ca oamenii care dorm in camere cu temperaturi mai scazute, pot sa arda mai multe calorii decat cei care sunt frigurosi si se infofolesc in pijamale groase. Explicatia este simpla: pentru a se incalzi, corpul are nevoie de mai multa energie, iar energia consumata inseamna calorii pierdute. Cand insa in dormitor este o temperatura mai ridicata, corpul tau nu va simti nevoia sa „lucreze” ca sa se raceasca.

Numarul de calorii de care te poti debarasa noaptea depinde foarte mult si de alegerile alimentare pe care le faci. Vestea buna este ca daca inveti sa adopti niste reguli de dieta ziua, vei putea sa arzi mai eficient calorii noaptea.

4 reguli de dieta ca sa arzi calorii mai eficient in timp ce dormi

1. Nu te duce la culcare cu stomacul gol

Cand ti-e foame si nu mananci, metabolismul tau incetineste pentru a conserva caloriile si energia. Iar daca te culci cu stomacul gol, este posibil sa arzi foarte putine calorii. Daca ai luat cina inainte de ora 20.00 si ti s-a facut foame intre timp, poti manca o gustare pana te culci. Ai grija insa sa fie una sanatoasa: un fruct, lapte degresat cu cereale integrale, nuci si seminte.

2. Mananca mese mici si dese ziua

Daca vrei sa-ti pui metabolismul la treaba in timp ce dormi, este indicat sa mananci mese mici si dese pe timpul zilei. Atata timp cat sistemul digestiv este pus la treaba si digera mancarea, vei reusi sa arzi calorii mai eficient. Daca insa nu mananci cum trebuie, metabolismul tau va fi incetinit si va consuma si mai putine calorii.

3. Evita carbohidratii cu cel putin sase ore inainte sa te culci

Da, suna destul de dur, insa daca vrei sa slabesti si sa arzi calorii, trebuie sa faci acest sacrificiu. Cand corpul nu mai primeste carbohidrati, va incepe sa foloseasca din caloriile deja existente pentru a-si procura energia necesara. Asadar, fara dulciuri, paste, paine, cartofi sau sucuri acidulate inainte de culcare daca vrei sa arzi mai multe calorii noaptea!

4. Nu sari peste mese

De fiecare data cand sari peste o masa, metabolismul tau incetineste si nu arde calorii, iar tu tocmai asta iti doresti. Un metabolism care functioneaza bine pe timpul zilei, inseamna ca va functiona la aceeasi parametri si pe timpul noptii. Asadar, mananca cele trei mese pe zi, iar daca ti se face foame si intre mese, nu te da inapoi nici de la a te bucura de o mica gustare sanatoasa si satioasa. Masa de seara ar trebui sa fie una usoara, cu grasimi bune!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver

zp8497586rq