visinele bol

Tu mananci visine? Aceste fructe sunt neglijate uneori, dar au multe proprietati benefice. Nu doar ca te ajuta sa slabesti fiindca ard grasimile, dar visinele sunt bune si daca nu poti sa dormi sau daca vrei sa-ti intaresti imunitatea!

Visinele sunt fructe de vara mai putin apreciate pentru ca sunt acrisoare. Cu toate acestea, sunt pline de nutrienti, antioxidanti si vitamina C. Au o multime de alte beneficii care nu trebuie ignorate. Sunt considerate alimente functionale, ceea ce inseamna ca, incluse in alimentatia de zi cu zi, contribuie la mentinerea starii optime de sanatate fizica, in special datorita cantitatii ridicate de antioxidanti.

7 beneficii pe care ti le aduc visinele

Visinele te ajuta sa slabesti

Potrivit huffingtonpost.ca, o cercetare realizata pe soareci a demonstrat ca visinele sunt de ajutor in arderea grasimilor, in special a celor de pe abdomen. Cobaii care au primit pudra de visine amestecata in alimentatia lor bogata in grasimi, s-au ingrasat mai putin decat cei care au primit acelasi tip de mancare, dar fara pudra de visine. In plus, au prezentat un nivel mai scazut de colesterol si trigliceride. O ceasca de visine are 78 de calorii.

Visinele te ajuta sa dormi mai bine

Insomnia poate aparea din cauza stresului, obiceiurilor alimentare nesanatoase sau din cauza dereglarilor hormonale. Consumul de visine inainte de culcare prelungeste si imbunatateste somnul. Medicaldaily.com noteaza ca, daca mananci visine, vei ajuta la producerea de melatonina, hormonul somnului, care regleaza ritmul circadian.

De asemenea, unii cercetatori au aflat ca, daca bei un pahar cu suc de visine dimineata si unul seara, vei avea parte de un somn mai bun. Un studiu realizat pe 15 adulti a aratat ca cei care au consumat zilnic suc de cirese au redus efectele insomniei. Asa ca nu te gandi sa iei pastile pentru dormit, bea suc de visine dimineata si seara si o sa te odihnesti mult mai bine!

Visinele pot fi mancate proaspete, in deserturi sau ca suc, dar pot fi si congelate, pentru la iarna.

Visinele intaresc sistemul imunitar

Visinele sunt fructe de un rosu stralucitor, deci contin antocieni, acei coloranti naturali cu rol antioxidant care au o multime de beneficii. Antocienii imbunatatesc circulatia sangelui si cresc productia de insulina cu 50%, ceea ce inseamna ca regleaza nivelul de zahar din sange. In plus, au un continut ridicat de vitamina C, esentiala pentru mentinerea unui sistem imunitar puternic, pentru producerea de colagen si de ajutor in vindecarea ranilor.

Lupta impotriva cancerului

Potrivit Ncbi.nlm.nih.gov, exista studii care au aratat ca antocienii au un puternic rol antioxidant, ceea ce nu exclude folosirea lor in chimioterapie. Asadar, visinele au, datorita antocienilor, proprietati de prevenire si tratare a cancerului. Alte trei substante gasite in visine – alcool perilil, acid elagic si limonen – previn transformarea celulelor normale in celule canceroase. Visinele protejeaza inpotriva cancerului de san, de plamani, de ficat, de piele si de colon.

Previn bolile de inima

Un alt antioxidant din visine, quercetina, reduce riscul de depuneri de grasimi pe vasele de sange si, prin urmare, previne aparitia bolilor de inima si a infarctului, potrivit Livestrong.com. In plus, un studiu realizat pe cobai si publicat in revista “Jurnal Americand e Psihologie” a demonstrat ca extractul de samburi de visine imbunatateste revenirea functiilor cardiace dupa infarct. Consumul de visine regleaza grasimea si glucoza din sange si reduce colesterolul si tensiunea arteriala.

Visinele – Protejeaza incheieturile

Guta, un tip de artrita care provoaca inflamatie si durere la nivelul articulatiilor, poate fi tratata cu visine. Un studiu realizat in 2012 arata ca pacientii cu guta care au consumat timp de numai doua zile visine au avut dureri mai mici decat cei care nu au mancat aceste fructe.

De asemenea, visinele sunt un remediu impotriva osteoartritei, care afecteaza cartilagiile. Un studiu realizat pe 30 de femei cu varste cuprinse intre 40 si 70 de ani a demonstrat ca cele care au baut suc de visine de doua ori pe zi timp de trei saptamani au redus nivelul inflamatiilor de la nivelul incheieturilor.

Datorita proprietatilor antiinflamatorii, visinele reduc durerea care poate aparea la nivelul muschilor dupa un antrenament fizic solicitant. Asa ca mananca visine cand te intorci de la sala!

Visinele imbunatatesc memoria

Tot antocienii sunt responsabili pentru imbunatatirea memoriei. Medicaldaily.com scrie despre un studiu realizat pe soareci care a aratat imbunatatirea memoriei si a functiilor motorii ca urmare a consumului de visine.

In afara de visine, in aceasta perioada, e bine sa mananci si afine! Sunt extraordinar de benefice!

Foto: Guliver