O combinatie reusita: spanac proaspat si branza pufoasa

Placinta cu spanac si branza ricotta poate fi o optiune nemaipomenita pentru masa de seara, pentru ca este usoara si sanatoasa. O poti asezona si cu o salata de vara si ai obtinut cina perfecta!

Spanacul este un superaliment pe care ar trebui sa-l ai permanent in meniu: contine vitamina K, vitamina A, aproape tot necesarul de acid folic si mangan de care organismul tau are nevoie si 40% din necesarul de magneziu. Pe langa faptul ca este o sursa buna de nutrienti, spanacul se combina extraordinar cu branza ricotta, care este proaspata si pufoasa.

Desi poti face placinta cu spanac si cu alt tip de branza, iti recomand sa o alegi pe aceasta pentru ca este o branza foarte slaba in grasimi (are mai putina grasime chiar si decat branza cottage, indicata celor care tin dieta), dar si in calorii, drept urmare nu exista pericol de ingrasare! Nu exagera insa cu portiile pentru ca placinta este facuta si foi de aluat, care nu sunt chiar atat de lipsite de calorii!

Ingrediente pentru placinta cu spanac si ricotta:

– 2 legaturi de spanac, spalate si taiate marunt

– 1 ceapa mare taiata

– 2 catei de usturoi maruntiti

– 350 de grame de branza ricotta

– 2 oua

– 2 foi pentru placinta

– 1 lingura de lapte

– ulei de masline

Preparare:

Pune o lingura-doua de ulei de masline intr-o tigaie si soteaza ceapa si usturoiul, un minut-doua pana cand devin aurii (dar nu arse). Adauga spanacul, taiat mic, si lasa-l sa se inmoaie.

Separat, amesteca branza ricotta si ouale intr-un bol. Adauga spanacul, ceapa si usturoil sotate peste compozitia de branza si oua. Amesteca toate ingredientele si da de-o parte umplutura.

Unge o tava de copt cu ulei de masline, aseaza o prima foaie de placinta si toarna deasupra mixtura de spanac si branza ricotta. Acopera cu cealalta foaie si unge-o pe deasupra cu o pensula inmuiata in lapte.

Pune placinta cu spanac si branza ricotta in cuptor, la 200 de grade, pentru aproximativ 45 de minute. Dupa ce s-a copt, las-o sa se raceasca cinci minute si serveste-o. O poti combina cu o salata de vara!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver