Exista unii oameni care mereu par ca se simt bine - natural si fara pic de efort. Daca te-ai intrebat vreodata care este secretul lor, afla ca un nou studiu de la Laboratoarele Cornell dezvaluie cateva dintre taine.

“Majoritatea oamenilor care sunt slabi nu tin vreo cura sau regim intens de slabit ca sa isi mentina greutatea sub control”, afirma doctorul Brian Wansink, co-autorul studiului. El continua: “In schimb, acesti oameni au obiceiuri usor de mentinut, cum ar fi sa nu sara peste micul dejun sau sa isi asculte mai bine organismul.”

Se pare ca mentinerea unei rutine simple si sanatoase poate fi o regula generala pentru a mentine cu usurinta si o stare buna de sanatate. Cercetatorii au analizat obiceiurile zilnice ale unui numar de 147 de adulti ce s-au inscris in “Global Healthy Weight Registry”, o baza de date in care utilizatorii raspund la intrebari despre exercitii fizice, dieta si obiceiurile vietii de zi cu zi.

Raspunsurile participantilor au scos in evidenta o concluzie majora pentru toti ce vor sa traiasca sanatos: Rutina este cheia – chiar cheia succesului pentru multi. Cand obiceiurile sanatoase devin inradacinate in programul de zi cu zi al cuiva, atunci devin a doua lor natura si astfel nu mai se simt ca ceva ce trebuie facut, ci ca ceva ce vine normal.

La inceput adoptarea oricaror noi obiceiuri nu va parea cel mai natural sau simplu lucru, dar pe parcurs ele devin din ce in ce mai normale. Iti dezvaluim mai jos 5 obiceiuri simple si sanatoase, descoperite pe huffingtonpost.com, pe care oamenii care sunt slabi le-au introdus in rutina lor:

Mananca micul dejun

Aproximativ 96 la suta dintre participantii la studiul mai sus mentionat au afirma ca mananca cu religiozitate micul dejun, in fiecare zi. Desi inca nu s-a demonstrat daca micul dejun este sau nu cea mai importanta masa a zilei, este de netagaduit ca este esentiala. Studiile arata ca persoanele care sar peste prima masa a zile tind sa consume semnificativ mai multe calorii la cea de pranz.

De asemenea, neglijarea micului dejun mai este asociata cu o crestere in greutate “a la longue”. Acest lucru nu inseamna neaparat ca daca nu mananci o omleta zilnic te vei ingrasa, dar reprezinta totusi o rutina care este un semn de sanatate si ar trebui, pe cat posibil, adoptata.

Fac sport

In jur de 42% dintre participantii la acelasi studiu au raspuns ca fac miscare de mai multe ori pe saptamana! Sportul este, evident, incredibil de benefic atat pentru corp cat si pentru minte, reducand nivelul de stres sau simptomele de depresie, precum si riscul de diabet. Un alt efect secundar fericit al miscarii dese este ca aduce automat aproape dupa sine si o dieta mai sanatoasa. Un adevarat “win-win” pentru cei care vor sa piarda din greutate. Iar endorfinele pe care le capeti fie si numai facand jogging prin cartier te pot ajuta sa rezisti tentatiilor nocive pentru sanatate, fie ca este vorba de alcool sau o prajitura cu ciocolata.

Au un cantar

Multi dintre cei care isi tin greutatea sub control si sunt in forma au declarat ca se cantaresc cel putin o data pe saptamana (50% dintre cei chestionati). Noi studii au descoperit ca o bun obicei pentru cei care vor sa slabeasca este cantaritul zilnic. “Pasitul pe cantar ar trebui sa fie la fel de obisnuit ca spalatul pe dinti”, declara David Levitsky in USA Today, profesor de nutritie si psihologie la prestigioasa Universitate Cornell.
Desi cantarul nu arata decat un numar, acesta poate fi un bun indiciu al progresului spre un stil de viata mai sanatos. Acestea fiind spuse, cantaritul este posibil sa fie problematic, din punct de vedere psihologic, pentru unii dintre noi. Asta pentru ca poate declansa mici depresii sau stres si poate conduce chiar la un comportament contraproductiv ca mancatul pe fond nervos. Sentimentul de infrangere la aflarea greutatii poate fi mai puternic decat un succes. Deci daca simti ca un cantar si cantaritul regulat ar putea face mai mult rau decat bine, asculta-ti instinctul si sari peste acest pas.

Oamenii care sunt slabi nu-si restrictioneaza dieta

Potrivit studiului, 44 la suta dintre participanti au povestit de cel putin o strategie non-restrictiva vizavi de ce mananca. De exemplu unii au povestit ca isi asculta organismul mai mult, ca mananca atat produse de inalta calitate, cat si unele mai prost procesate sau ca gatesc acasa. Toate aceste 3 obiceiuri s-au dovedit a conduce spre o viata mai sanatoasa. Daca esti la job si inca iti este foame dupa pranz, incearca sa nu-ti iei ceva din automatul cu snacks-uri si in schimb sa-ti aduci ceva de acasa. De asemenea mancatul acasa este un mod foarte inteligent de a reduce caloriile, dar si cheltuielile.

Mananca cu cap

Oamenii care arata si se simt bine tot timpul in general nu tin diete. In schimb, se gandesc de doua ori la ce isi introduc in organism. In timp ce 74% dintre acestia au spus ca nu tin aproape niciodata regim, 92% au raspuns ca sunt constienti cu privire la ce mananca. Acest numar sugereaza ca persoanele sunt in forma fara niciun efort tin totusi cont de ce mananca si nu mananca din plictiseala, de exemplu.

Asta-i tot. Dupa cum se pare, ca sa fii in forma nu trebuie sa ai principala prioritate sa fii in forma. “Approach-ul” este centrat pe a fi intr-un fel si nu pe a face intr-un fel, pe incorporarea unor obiceiuri sanatoase in viata de zi cu zi, pana devin adevarate rutine. Deci o schimbare in stilul de viata este necesara daca vrei sa le urmezi exemplul!

Citeste si: “Strategie de slabit: minus 500 de calorii pe zi”!

Foto: iStockphoto.com

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii nostre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!