Cand te hotarasti sa mananci vegan, e posibil ca, in prima faza, alimentatia fara produse de origine animale sa ti se para o corvoada. Dar, daca inveti cateva trucuri, o sa treci mai usor peste faza de inceput si o sa inveti sa te organizezi mai bine.

Cand o sa mananci vegan de mai mult timp, o sa iti dai seama ca secretul usurintei de a-ti pregati mesele consta in planificare. Daca ai o viata activa, e bine sa iti umpli frgiderul cu alimente 100% vegane care iti vor usura viata.

Potrivit Mindbodygreen.com, alimentele vegane pe care e bine sa le ai mereu la indemana trebuie sa fie gustoase si sa iti satisfaca si pofta de carne sau lactate.

Ce sa ai mereu in frigider cand te hotarasi sa mananci vegan

1. Seminte de chia

Semintele de chia inlocuiesc cel mai bine ouale. Faina de chia poate fi congelata, deci o poti pastra usor. Amestecata cu apa, formeaza un gel gros, care inlocuieste cu succes ouale in tot felul de retete care presupun coacere. Poti sa macini semintele de chia tu singura, cu o rasnita de cafea. Apoi tine-o la congelator si, cand ai nevoie, scoate cate o lingura si amestec-o cu trei linguri de apa. Gelul se formeaza instant.

2. Ceapa caramelizata

Ceapa caramelizata e usor de facut, ieftina si da gust oricarui fel de mancare in care o adaugi. Totusi, dureaza mult sa o gatesti, desi nu e ceva complicat. Asa ca e bine sa o faci in avans. Poti sa o gatesti la slow cooker si apoi sa o pui in casserole mici, la congelator. Cand ai chef, scoti o caserola si imprastii ceapa pe pizza, sandviciuri sau orice altceva iti doresti.

3. Sucuri de citrice

Lamaia, portocalele sau grapefruit-ul pot sa completeze multe retete. Asa ca la finalul iernii sau la inceput de primavara, cand aceste fructe sunt mai ieftine, fa multe sucuri si congeleaza-le in forme de cuburi pentru gheata.

4. Suc de rosii

Si sucul de rosii iti imbunatateste retetele atunci cand vrei sa mananci vegan in totalitate. Asa ca e bine sa il ai la indemana. Daca vrei sa iti faci propriul suc si sa il pastrezi mult timp, fa cuburi de gheata si cu el. Oricum, de obicei, la o reteta, nu folosesti mai mult de doua-trei linguri de suc de rosii. Si, ca sa nu irosesti restul din sticla, toarna-l in tavi de gheata si pune-l la congelator.

5. Ceapa si ardei tocate

Multe dintre retetele vegane pornesc de la ceapa. Ai nevoie, practic, mai mereu de ceapa tocata. Ca sa scapi de aceasta corvoada ori de cate ori gatesti, poti sa toci mai multa intr-o zi si sa o depozitezi in pungi de plastic, in portii mici. Fa la fel si cu ardeiul. Aseaza ceapa si ardeiul in straturi subtiri in pungi. In felul acesta, cand scoti din frigder, poti sa rupi cu usurinta o bucata mai mica.

6. Bomboane de energie

Oricand ai nevoie de putina energie e bine sa ai la indemana cateva bomboane din curmale, migdale, nuci sau orice alte nuci si fructe uscate iti plac. E adevarat ca unele sunt lipicioase cand le faci, dar si pe acestea le poti congela. Cand ai chef, scoate cateva din congelator. Se decongeleaza in catea minute.

7. Blat de pizza

Pizza e varianta salvatoare in multe seri atunci cand decizi sa mananci vegan. Asa ca fa-ti pachetele cu aluat de pizza si fa un stoc serios in congelator. Apoi nu ai altceva de facut decat sa o scoti dimineata din congelator. Seara va fi numai buna de pus topping pe ea si… la cuptor!

8. Briose

Sa stii ca si briosele pot fi congelate! Cand faci o tava intreaga, mananca doua-trei si pe restul pune-le la congelator pentru mai tarziu. Se pastreaza foarte bine!

9. Fasole gatita

Fasolea uscata se gaseste peste tot. Dar dureaza mult sa o gatesti. Poti sa petreci si o dupa amiaza intreaga fierband la ea. Asa ca fa mai multa intr-o zi si portioneaz-o, apoi congeleaz-o in caserole mici.

10. Supe si tocana de legume

Supele si tocanele se fac des in alimentatia vegana. Gateste mai mult odata si baga la congelator. Cand esti obosita si iti e foame, scoate de acolo o portie de supa si una de tocana de legume si ai o masa copioasa fara niciun efort. Cand le congelezi, pune in recipient de cate o portie.

Nu-i asa ca in felul acesta pare mai simplu sa adopti dieta vegana? Sa stii insa ca aceste trucuri iti pot usura viata chiar daca esti vegetarian si nu numai. Sa bagi al congelator mancarea ramasa e o strategie buna, care iti salveaza timp!

Acum ca stii cum iti poti usura viata cand mananci fara carne, afla cateva Mituri despre dieta vegana si cat adevar e in ele.

FOTO: Guliver

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii nostre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!