Cum ar trebui consumate grasimile la dieta

Una dintre cititioarele noastre, Cristina Ispas, ne-a intrebat despre cat de sanatoasa este dieta saraca in grasimi: “As vrea sa slabesc si am citit despre dieta saraca in grasimi, insa nu sunt sigura ca este o metoda sanatoasa. Va rog sa ma ajutati sa iau o decizie, pentru ca imi doresc foarte mult sa mai slabesc cateva kilograme, insa vreau sa o fac in mod responsabil”

Raspunsul i-a fost oferit de catre medicul nutritionist Anda Avramescu:

Grasimile au cele mai multe calorii, de aceea intr-o dieta de slabire trebuie reduse portiile alimentelor grase. Conteaza insa si calitatea acestor grasimi, de aceea este recomandat sa se consume mai mult alimente cu grasimi nesaturate, intrucat acestea sunt cele mai sanatoase. Ele se gasesc in peste, ulei masline, seminte, nuci, migdale crude, avocado.

Alte alimente cu grasimi acceptate sunt cele cu grasimi saturate, a caror proportie din aportul caloric zilnic, trebuie sa fie mai mica: carne, lactate proaspete, unt. Exista si alimente care contin colesterol si care trebuie consumate mai rar, precum ficat, creier, icre, stridii, creveti, galbenus de ou de gaina.

Nu recomand alimente fara grasimi – zero% fat – sau absenta grasimilor din dieta, intrucat pot aparea carente in absorbtia vitaminelor liposolubile – A, D, E, K; dereglari menstruale si infertilitate, tegumente si par uscate. Recomand doar limitarea portiilor si consumul de grasimi bune.

Dr. Anda Avramescu, Medic nutritionist

Clinca Regina Maria: Str Hatmanu Arbore 15-19

Programari: 021 9268