Supa usor de preparat din conopida si lapte de cocos

Nu-ti este familiar termenul hygge? In engleza se pronunta hoo-ga, provine din limba norvegiana si inseamna bunastare. Termenul a fost introdus in cultura daneza prin anii 1800 si este asociat cu starea de confort, de intimitate si cu faptul ca te poti bucura de placerea pe care ti-o ofera lucrurile simple, cum ar fi o baie fierbinte la final de zi, un ceai cald si aromat. Ei bine, in aceasta categorie intra si aceasta supa usor de preparat, pe care ti-o recomandam cu drag.

Am gasit reteta ei pe mindbodygreen.com si am incercat-o, in primul rand, pentru ca parea foarte simplu de facut si, in al doilea rand, pentru ca promitea un efect antiinflamator. Asteptarile ne-au fost rasplatite. Supa usor de preparat este si gustoasa si iti fura extrem de putin din timpul liber. Numai bine cat sa te bucuri de mai multa relaxare intr-o atmosfera armonioasa.

Supa usor de preparat, cu buchete de conopida si lapte de cocos

Delicatesea de care iti vorbim este hranitoare, datorita ingredientelor sanatoase si bogate in nutrienti si are proprietati terapeutice dovedite. Printre cele mai importante se numara imbunatatirea digestiei, deoarece contine praz si fibre alimentare, si prevenirea tumorilor.

Supa aceasta nu are gluten, este cremoasa si savuroasa si o poti consuma cat de des doresti, cand ai mai multa nevoie sa previi infectiile si inflamatiile.

Ca sa prepari intre sase si opt portii ai nevoie de urmatoarele ingrediente:

-trei linguri de ulei de masline;

-o conopida medie, impartita in buchete;

-doua lingurite de unt ghee;

-un praz tocat (se alege doar partea alba si cea verde-deschis);

-o ceapa medie tocata;

-sase catei de usturoi pisati;

-o lingurita de sare;

-piper negru dupa gust;

-sare de mare dupa gust;

-o lingura ierburi proaspete sau uscate (rozmarin si cimbru);

-o cutie de 400 g de naut;

-trei cesti de supa de legume;

-o ceasca de lapte de cocos.

Cum se face supa

Mai intai preincalzesti cuptorul si pui intr-o tava hartie de copt, pe care asezi buchetele de conopida. Faci apoi un amestec din uleiul de masline, doi catei de usturoi pisat, sare de mare si piper. Conopida o lasi in cuptor aproximativ o jumatate de ora la foc potrivit sau pana vezi ca incepe sa se rumeneasca. In timp ce se gateste conopida, amesteci pe aragaz untul cu restul de ulei pana obtii o pasta. Adaugi in compozitie ceapa tocata si prazul si le amesteci pe toate aproximativ zece minute, pana se caramelizeaza.

Pui peste acestea usturoiul ramas, sare si piper dupa gust, ierburile aromate si mai amesteci pret de un minut sau doua. Incorporezi fasolea, supa de legume si laptele de cocos, acoperi cu un capac si lasi pe foc pana fierbe. Dupa ce a dat in clocot, reduci focul la minimum. Adaugi conopida peste compozitie si mai lasi pe foc. Cu cat fierbi mai mult, cu atat supa va fi mai delicioasa.

La final, iei preparatul de pe foc si il lasi la racit vreo zece minute, dupa care cu blenderul pasezi totul, pana obtii o supa-crema fina si foarte aspectuoasa.

Poti face orice supa crema de legume sa fie sanatoasa si gustoasa.

Foto: Guliver