GRIJA PENTRU PLANETA SI PENTRU PIELEA TA

1
De Gavrila Alina
24 oct. 2019

Dove va folosi sticle din plastic 100% reciclat si va elimina complet plasticul din ambalajul sapunului-crema in mai multe piete, printre care si Romania

Dove anunta o noua initiativa-cheie, parte din angajamentul companiei de a reduce deseurile de plastic pana in anul 2025, care prevede economisirea unei cantitati de peste 20.500 tone de plastic virgin in fiecare an prin:

Eliminarea completa a plasticului din ambalajul sapunului sau crema, la nivel global
Lansarea unor sticle noi de produs, din plastic 100% reciclat
Testarea unui nou format de deodorant ce poate fi reumplut, reducand astfel in mod radical canitatea de plastic utilizata

Din 1950 si pana in prezent, cantitatea de plastic produsasi pusa pe piata in toata lumea este de peste 8,3 miliarde de tone. Daca lucrurile continua in acelasi ritm, pana in 2050, 12 miliarde de tone de plastic se vor regasi fie in depozitele de deseuri, fie in mediul inconjurator. Acesta este motivul pentru care astazi, Dove, unul dintre cele mai mari branduri de produse de ingrijire personala din lume,anunta noi initiative cu impact in accelerarea progresului inregistrat la nivel global de industria frumusetii in ceea ce priveste reducerea utilizarii deseurilor de plastic.

Aceasta strategie va avea un impact semnificativ pe termen lung asupra industriei, contribuind la reducerea utilizarii de plastic cu 20.500 de tone de plastic nereciclat in fiecare an. Aceasta cantitate este suficientapentru a masura planeta, de jur imprejur, de 2,7 ori. Compania a optat pentru implementarea unor initiative pe termen lung in locul unor actiuni punctuale pentru a asigura un impact durabil asupra resurselor utilizate.

Deseurile din plastic reprezinta una dintre cele mai mari provocari globale de mediu de astazi. Reducerea cantitatii de deseuri generata la nivel global reprezinta o prioritate, atat din perspectiva utilizatorilor, cat si la nivel de business. De aceea, Dove si-a asumat rolul de pionier in industrie, eliminand utilizarea plasticului virgin pe cat posibil sau introducand materiale alternative inovatoare in ambalajele sale si setand, astfel, noi standarde in industria de ingrijire personala.

Dove se ghideaza dupa urmatoarele principii:

FARA PLASTIC | PLASTIC MAI BUN | PLASTIC MAI PUTIN

1. FARA PLASTIC: Incepand de anul viitor, la nivel mondial, compania va elimina plasticul din ambalajul bine-cunoscutului sau sapuncrema si va continua demersul de a inlocui invelisul de plastic al sapunurilorcrema de tip multipack cu un nou material, fara plastic in componenta.

2. PLASTIC MAI BUN: Dove se angajeaza sainvesteasca in folosirea unor resurse de plastic sustenabile, care sa diminueze cantitatea de plastic nereciclat utilizata. Astfel, ne angajam ca pana la finalul anului 2019 sa folosim plastic 100% reciclat in sticlele de produs de pe pietele din America de Nord si Europa, pentru toate gamele disponibile (Dove, Dove Men+Care si Baby Dove), acolo unde acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic. De asemenea, Dove continua sacerceteze noi solutii acolo unde utilizarea plasticului reciclat nu este posibila din punct de vedere tehnic, inclusiv pentru capace si pompe.

3. PLASTIC MAI PUTIN: Dove va investi in dezvoltarea tehnologiei care sta la baza recipientelor refolosibile din otel inoxidabil pentru antiperspirantele solide: minim™. Aceasta tehnologie permite reducerea radicala a deseurilor prin utilizarea unei cantitati mai mici de plastic. Conceptul minim™ va fi lansat ca parte din platforma LOOP™, un sistem de cumparaturi unic, cu acces direct din partea utilizatorilor si cu poluare minima. Data de lansare nu este confirmata inca, dar s-au facut deja pasi importanti in aceasta directie.

Aceste noi initiative contribuie la consolidarea angajamentului asumat de Unilever ca, pana in 2025, safoloseasca doar ambalaje de plastic reutilizabile, reciclabile si biodegradabile. Acestea vin sa completeze traditia indelungata de masuri importante in privinta impactului materialelor plastice, care au permis brandului DOVE sa reduca utilizarea plasticului in ambalajele sale cu 10.000 de tone in ultimul deceniu.

Monica Tamas, Marketing Leader Home & Personal Care Unilever SCE: Fiind una dintre cele mai apreciate marci de ingrijire personala atat la nivel global, cat si in Romania, avem responsabilitatea de a gasi solutii pentru un viitor durabil. Am identificat instrumentele pentru a reduce semnificativ deseurile de plastic in intreaga lume si ne continuam cercetarile pentru a eficientiza pe termen lung acest proces. Ne bucuram ca si Romania vabeneficia de miscarea initiata de Dove la nivel global.Speram ca modelul nostru sa convinga cat mai multe companii sa ni se alature in acest demers, pentru un impact pozitiv asupra mediului.

Dove se angajeaza sa conduca lupta impotriva deseurilor din plastic, atragand schimbarea in industria in care activeaza si nu numai. Prin aceste initiative, Dove incurajeaza actiunea colaborativa, care sa contribuie cu solutii in ritm accelerat la problema globala a deseurilor din plastic. Prin activitatea sa, brandul isi propune saschimbe comportamentul utilizatorilor, dar si al altor companii cu privire la utilizarea plasticului, respectiv eliminarea deseurilor de acest tip.

Despre Dove

Brandul Dove s-a lansat in SUA in 1957, odata cu produsele sale emblematice: sapunul-crema, demachiantele si lotiunile cu ¼ crema hidratanta.

Femeile au fost intotdeauna inspiratia noastra. Timp de 60 de ani, Dove s-a angajat ca prin activitatea sa sa extindadefinitia limitata a frumusetii. Prin intermediul promisiunii „Dove Real Beauty”, Dove promite sainfatiseze femeile cu onestitate, diversitate si respect – promovam femei de diferite varste, dimensiuni, etnii, orientari si abilitati. Prezentam femeile asa cum sunt ele in viata reala, fara retusuri digitale. Toate imaginile pe care le folosim sunt aprobate de femeile pe care le prezentam. Ii ajutam pe tineri sasi consolideze increderea si stima de sine prin intermediul proiectului Dove Self-Esteem, cel mai mare proiect ce vizeaza educarea in privinta increderii in sine.

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizorimondiali de alimente si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi. Compania are 161,000 de angajati si a generat vanzari in valoare de 53.7 miliardein 2017. Peste trei sferturi (85%) din businessulcompaniei se desfasoara pe pietele emergente sau in curs de dezvolare. Unilever are mai mult de 400 de branduri cepot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s si Magnum. 

Prin Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil, compania si-a propus:

Sa ajute mai multe de un milliard de oameni saactioneze pentru a isi imbunatati sanatatea si stareade bine pana in 2020. 
Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselorpana in 2030. 
Sa imbunatateasca viata a milioane de oameni pana in 2020.

 
Planul Unilever creeaza valoare, determinand crestereabusinessului si a increderii, eliminand costuri si reducandriscurile. Brandurile sustenabile ale companiei cresc cu 46% mai rapid decat restul businessului si reprezinta maimult de 70% din cresterea companiei in 2017.

Unilever s-a situat pe primul loc, in 2018, in domeniul saude activitate, in Indexul Sustenabilitatii Dow Jones. In clasamentul FTSE4Good Index, a atins cel mai mare scorde mediu (5). Conduce in topul Global Corporate Sustainability Leaders, in anul 2017, pentru al saptelea an consecutiv, potrivit sondajului anualGlobeScan/SustainAbility. Unilever s-a angajat sa aiba o amprenta zero de carbon pana in 2030.

Pentru mai multe informatii despre compania sibrandurile Unilever vizitati www.unilever.com. Pentrumai multe informatii despre Unilever si planul sau pentruun stil de viata sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living  

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si saia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt beneficie atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum  cu operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari.  In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever Romania coordoneazaoperatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

Pentru mai multe informatii despre compania Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.ro.