dezechilibre hormonale si cauzele lor

Cand nu suntem in apele noastre, ni se intampla sa dam vina pe hormoni: suntem triste cand ar trebui sa fim fericite, suntem obosite cand nu avem de ce ori ne e pofta de dulce desi tocmai ne-am savurat desertul. Uneori, insa, hormonii o iau razna si din cauza noastra. Noi insene ne alimentam propriile dezechilibre hormonale.

Intr-adevar hormonii sunt cei care regleaza nenumarate procese care se intampla in corp, de la digestie si stare de spirit pana la greutate si calitate a somnului. Depindem de modul lor de functionare, insa, uneori, noi suntem cele care ii sabotam fara sa stim, provocand dezechilibre hormonale.

Editorii site-ului de sanatate womansday.com au facut inventarul celor mai proaste obiceiuri pe care le avem si care ne adancesc niste dezechilibre hormonale existente. Noteaza-ti-le si fereste-te de ele!

Dezechilibre hormonale – Nu petreci timp suficient cu prietenele

Cand iti tot amani iesirea cu prietenelor din cauza programului incarcat de la job, s-ar putea sa-ti “superi” hormonii. O spune medicul ginecolog Sara Gottfried, autoare a volumului The Hormone Reset Diet: “Socializarea cu o alta femeie creste nivelul de oxitocina”; aceasta e un hormone care reduce stresul si problemele cardiovasculare. Cand iti petreci timpul cu prietenele, te simti alinata si impacata.

Prea mult sport duce la dezechilibre hormonale

Desi sportul produce serotonina, prea mult timp petrecut pe banda de alergare iti poate creste si nivelul cortizolului care este un hormone al stresului. Iar acest lucru poate avea efecte negative si asupra frecventei menstruatiei, iar pe mai departe, asupra fertilitatii. Fa exercitii mai simple ca yoga sau pilates.

Dezechilibre hormonale din cauza unei diete slabe in grasimi

Cand nu mananci suficiente grasimi bune, poti creste inflamatia din corp. Iar asta duce la un proces de convertire a testosteronului in estrogen. Rezultatul este ca poti sa te ingrasi, sa ai stari proaste, menstruatie puternica. Solutia este sa incluzi in alimentatie somon, nuci si avocado.

Mananci nesanatos? Pericol de dezechilibre hormonale!

Dulciurile, deserturile, biscuitii, pastele, painea, facute cu faina alba, cresc cortizolul, te fac sa te simti stresata si te ingrasa. Limiteaza zaharul, indulcitorii artificiali, alcoolul, faina si inlocuieste lactatele cu lactate vegetale: lapte de migdale, lapte de soia.

Dezechilibre hormonale deoarece iti lipsesc nutrienti din dieta

Cand nu consumi suficient zinc, seleniu, cupru, vitamina D, glanda tiroida are de suferit. Iar asta se reflecta in simptome ca retentia de apa, cresterea in greutate, oboseala, caderea parului. De ce se intampla toate acestea? Fiindca hormonii produsi de glanda tiroida sunt implicati in modul de functionare a organele tale, inclusiv creier, inima, muschi. Incearca sa eviti deficitul luand un supliment cu multivitamine (nu inainte de a consulta medicul!).

Citeste si Dieta care iti da o stare de bine!

Foto: Guliver