Cand esti stresata mananci fara sa-ti fie foame

Ai o perioada mai grea si doar cand mananci simti ca iti mai revin puterile? Sa stii ca si mancarea te poate sabota. Unele alimente sunt cunoscute ca au misiunea de a creste nivelul de stres. Invata sa te feresti de ele mai ales in perioadele cu multe decizii importante de luat.

In jurul nostru se rosteste tot mai des cuvantul stres si solutiile care-l pot combate sunt si ele fara numar. Prea putine, insa, dau rezultate pe termen lung. Cand esti stresata, ideal este sa-ti schimbi si dieta.

Modul cum mananci nu-ti influenteaza doar silueta, ci si tonusul fizic si psihic. Unele produse alimentare, desi gustoase, fac doar sa creasca nivelul de stres. Inlocuieste-le cu cele care au efect opus, spre exemplu, cu ciocolata neagra, carnea de curcan si ia suplimente cu magneziu.

Nu bea sucuri de tip cola cand esti stresata

In zilele in care ai multe lucruri de facut, incearca sa eviti alimentele care produc stres. Pe „lista neagra“ se numara ceaiul negru, cafeaua, sucurile carbogazoase, cum e cola, si cele energizante, carnea rosie, mancarea de tip fast-food si bauturile care contin cafeina si zahar.

Cafeina provoaca insomnie si anxietate

Este continuta de majoritatea sucurilor energizante, se gaseste in ceaiul negru, cafea si bauturile pe baza de cacao, deci e bine sa reduci consumul lor, daca simti ca stresul te copleseste.

Te ajuta pentru o perioada scurta de timp, deoarece contin substante neurostimulatoare, dar tocmai acestea favorizeaza anxietatea si te fac irascibila.

Mancarea de tip fast-food provoaca oboseala

Studiile stiintifice confirma ceea ce iubitorii de alimente fast-food au observat de multa vreme: mancarea procesata si bogata in grasimi reduce energia din corp si creeaza senzatia de oboseala dupa masa.

Mancarea bogata in grasimi, cum sunt hamburgerii, cartofii prajiti, aripioarele picante sau alte produse care se gasesc in fast-food-uri actionează ca un somnifer asupra organismului uman.

Mai mult, cercetările expertilor americani sugereaza ca dupa ce consumam alimente consistente, considerate „bombe“ calorice, avem sanse mari sa ne confruntam cu o senzatie puternica de oboseala.

…si ameninta sanatatea mintala

Un alt motiv sa reduci sau chiar sa renunti la alimentele tip fast-food vine tot de la cercetatorii stiintifici. Rezultatele celui mai nou studiu în acest domeniu sustin ca acest tip de alimente provoaca efecte negative asupra sanatatii mintale, iar cei care consuma regulat astfel de produse se simt in cea mai mare parte a timpului deprimati.

Ce alegeri bune poti face

Ca sa reduce stresul, poti manca fructe si legume de sezon, pentru ca sunt bogate in vitamine si minerale, cum este magneziul, care poate reface carentele din corp, care produc tulburari de dispozitie.

Iaurtul este si el o alegere potrivita pentru momentele cand te simti epuizata, dar agitate. Acesta ofera corpului minerale, de exemplu calciu, si bacterii bune care ajuta corpul sa functioneze normal si sa lupte cu anxietatea.

Bea ceai de tei si de sunatoare, care induc o stare de bine si de relaxare.

De departe, insa, cel mai bun antidepresiv este ciocolata. Insa nu orice ciocolata este potrivita pentru asemenea situatii, ci aceea care contine peste 70% cacao. Aceasta are in continut nu mai putin de trei substante cu efect antistres si numerosi antioxidanti, benefici in combaterea imbatranirii premature.

Cum inveti sa-ti placa ciocolata neagra? 3 trucuri

Foto: Guliver