Ai inceput sa ai o dieta cat mai constienta: respecti cele 3 mese pe zi, mananci sanatos, te feresti cat poti de mult de zahar. Bravo! Esti pe drumul cel bun catre o viata echilibrata! Dar ca sa-ti imbunatatesti dieta, include in meniul zilnic si cateva alimente antiimbatranire.

Iata un adevar demonstrat stiintific: poti sa adaugi ani buni vietii tale daca faci alegeri inspirate vizavi de ceea ce mananci zilnic. Desigur ca o viata longeviva implica o serie de variabile, insa daca ai un stil de viata sanatos si esti activa, ai sanse mai mari sa incetinesti procesul de imbatranire si chiar sa previi boli grave precum diabetul, bolile de inima, degenerarea memoriei si chiar cancer. Iata cateva alimente antiimbatranire la care este bine sa apelezi.

Alimente antiimbatranire la indemana oricui!

Editorii site-ului de sanatate wholeliving.com au intocmit o lista cu top 10 alimente antiimbatranire pe care ar trebui sa le luam in considerare intr-o dieta sanatoasa. Fa-ti si tu propria lista cu alimente antiimbatranire si fugi la cumparaturi!

1. Vegetalele contin acid folic, calciu si nutrienti care sustin sanatatea oaselor si a ochilor. dietele bogate in crucifere precum broccoli si varza reduc riscul pierderii memoriei si aparitiei cancerului.

2. Cereale integrale – sunt bogate in fibre, vitamine, minerale si antioxidanti; pot reduce riscul bolilor care apar o data ce inaintam in varsta precum boli cardiovasculare sau cancer. Datorita faptului ca se digera mai usor decat alte cereale procesate, cerealele integrale previn cresterea glicemiei si aparitia diabetului.

Fructele de padure sunt alimente antiimbatranire

3. Fructele de padure: afine, mure, merisoare. Sunt bogate in antioxidanti numiti antocianine, care s-a demonstrat ca incetinesc dezvoltarea unor tipuri de cancere, imbunatatesc memoria, masa musculara si echilibrul.

4. Uleiul de masline. Contine antioxidanti si grasimi monosaturate cu proprietati antiinflamatorii, fiind un adevarat statement in dieta mediteraneeana. Cei care o urmeaza au sanse mai mici de a face boli cardiovasculare, cancer si alte boli legate de inaintarea in varsta.

Gasesti intotdeauna alimente anti-imbatranire printre fructele si legumele de sezon!

5. Rosiile contin licopen, un antioxidant care ajuta la mentinerea tanara a pielii; pot reduce si riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer, printre care cancerul de ficat, stomac, prostata, si a bolilor de inima.

Alimente antiimbatranire care te mentin tanara si sanatoasa

6. Nucile si migdalele au in compozitie grasimi sanatoase si proteine benefice pentru sanatatea cardiovasculara si a creierului. Compusii din nuci elimina inflamatia din corp.

7. Strugurii rosii sunt bogati in resveratrol, un antioxidant despre care s-a dovedit ca poate prelungi viata animalelor din laborator. Resveratrolul are proprietati antiinflamatorii si anticoagulante, ceea ce ar putea explica de ce vinul rosu este bun pentru sanatate.

Alimente antiimbatranire: nu sari peste peste!

8. Pestele furnizeaza alimentatiei tale acizi grasi omega 3 care combat inflamatia din corp. Persoanele care mananca mai multe portii de peste pe saptamana au un risc mai scazut de a face Alzheimer si infarct.

9. Ceaiurile verzi si albe contin EGCg, unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Numeroase studii au legat consumul de ceai de incidenta mai mica a bolilor de inima, cancer si Alzheimer.

10. Condimentele (turmeric, ghimbir) au compusi antiimflmatorii care pot reduce riscul de Alzheimer. Substantele antioxidante din usturoi si ceapa te pot feri de cancer si de bolile de inima, iar scortisoara micsoreaza nivelul glicemiei.

Iata si cateva fructe cu rol anti-imbatranire pentru un ten frumos!

Foto: Guliver