Stii ca micul dejun e cea mai importanta masa a zilei si te comporti in consecinta: nu pleci niciodata de acasa pana nu mananci ceva. Dar, atentie! Sa mananci nu e egal cu sa mananci orice! Iata care e cea mai mare greseala de la micul dejun!

Chiar daca mananci sanatos la micul dejun – paine prajita si avocado, un baton cu granola, un fruct ori un smoothie, cereale cu lapte vegetal – cel mai probabil, NU faci cele mai bune alegeri alimentare, spun editorii de la womenshealthmag.com. Este posibil chiar sa faci cea mai mare greseala de la micul dejun.

Si e simplu de ghicit de ce faci cea mai mare greseala de la micul dejun: micul dejun ar trebui sa fie unul echilibrat, care sa contina cate putin din toti nutrienti vitali organismului. Adica: nu doar carbohidrati (ca in exemplele enumerate mai sus), ci si proteine.

Cea mai mare greseala de la micul dejun: prea multi carbohidrati, prea putine proteine!

“Indiferent de ce mananci dimineata, farfuria ta ar trebui sa arate in felul urmator: jumatate fructe si legume, un sfert cereale integrale si un sfert proteine”, spune nutritionista Krista Yoder Latortue.

In toata aceasta schema, cele mai importante sunt proteinele. Nu doar ca iti furnizeaza “combustibilul” de care ai nevoie ca sa treci de prima parte a zilei, dar te si ajua sa functionezi normal. “Daca mananci doar carbohidrati la micul dejun, metabolismul tau sta pe stand-by intreaga zi”, spune Yoder Latortue. Iar cel mai mare risc aici, este ca te poti ingrasa repede!

Cea mai mare greseala de la micul dejun: nu uita de proteine!

Nutritionista mai adauga: “Foamea pe care o resimti depinde de doi factori: cat de mult mananci si ce mananci. Daca nu mananci proteine la micul dejun, pana la pranz vei fi de-a dreptul infometata. Si cand esti infometata, faci alegeri alimentare proaste”.

In plus, daca nu mananci si o parte din necesarul zilnic de proteine la micul dejun, pe parcursul zilei, iti va fi mai greu sa umpli acest necesar. Mai ales ca organismul nu poate sintetiza dintr-o data o cantitate mare de proteine – de aceea, e important sa mananci si de dimineata o parte din proteinele de care ai nevoie pentru o zi intreaga.

Cea mai mare greseala de la micul dejun – ce e important de retinut

Ideea e ca nu trebuie sa mananci doar proteine la micul dejun. In niciun caz, nu te gandi sa dai iama in mezeluri – sunt total interzise intr-o dieta sanatoasa! “Poti manca oua si branza si un fruct la final”, spune Yoder Latortue.

Retine! Cel mai sanatos este sa-ti iei proteinele de care ai nevoie din alimente si nu dintr-o pudra proteica. “Cele mai bune surse sunt cele animale: vita, curcan, oua, lapte, branza, iaurt. Dar ia in considerare si proteinele vegetale ca nucile, semintele si diversele tipuri de fasole. Humusul, tofu, soia verde sunt surse foarte bune”, adauga Yoder Latortue.

Iata si alte cateva greseli pe care e posibil sa le faci la micul dejun. Incearca sa le corectezi!

Foto: Guliver